۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۵
آیا آمریکا در حال فروش ذخایر بیت کوین خود است؟

آیا آمریکا در حال فروش ذخایر بیت کوین خود است؟

اسکات جانسون (Scott Johnsson) وکیل مالی ایالات متحده، معتقد است که سرویس مارشال‌های ایالات متحده (USMS) در حال فروش بیت‌کوین‌هایی است که دولت آمریکا از بازار معروف سیلک رود مصادره کرده است.

به گزارش بازار، ادعاهای جانسون بر اساس توافق‌نامه‌ای است که USMS و صرافی کوین بیس در ماه ژوئن امضا کرده‌اند. جانسون معتقد است براساس این توافق‌نامه می‌توان اینگونه استدلال کرد که هر زمان بیت کوین‌های آمریکا به کوین بیس پرایم واریز شود، USMS یا بیت کوین‌ها را فروخته یا قصد دارد آنها را به فروش برساند.

داستان قرارداد کوین بیس و سرویس مارشال‌های آمریکا چیست؟

جانسون توضیح داد که سرویس مارشال‌های ایالات متحده براساس مفاد این قرارداد، بیت کوین‌های خود را به یک آدرس حضانتی ارسال می‌کرده است. او در توییتی خاطر نشان کرد:

براساس این توافق‌نامه دارایی‌های USMS باید به صورت جداگانه نگهداری شوند. هر زمانی که یک تراکنش به آدرس‌های کوین بیس پرایم ارسال شود می‌توان مطمئن بود که USMS یا دارایی‌هایش را فروخته یا قصد دارد به فروش برساند.

تایید رسمی معاملات انجام شده در این خبر به وسیله وزارت دادگستری در گزارش برنامه ضبط دارایی‌ها در سال مالی ۲۰۲۴ ارائه خواهد شد. این گزارش در ژانویه (دی) منتشر می‌شود. جانسون همچنین به انگیزه‌های سیاسی پشت زمان‌بندی این فروش‌ها اشاره کرد و پیشنهاد داد که دولت رئیس جمهور جو بایدن ممکن است این اقدامات را بدون وقفه ادامه دهد.

با این حال همه با نظر جانسون موافق نیستند. رایان لی (Ryan Lee) سرپرست بخش تحلیلی صرافی بیت گت معتقد است برخلاف نگرانی‌های اولیه، بعید است که بیت کوین‌های سیلک رود به فروش گذاشته شوند.

این تناقض دیدگاه‌ها نشان‌دهنده عدم اطمینان گسترده‌تر در جامعه ارزهای دیجیتال نسبت به این موضوع است. براساس گزارش شرکت تحلیلی Arkham، دولت آمریکا در ۱۵ اوت (۲۵ مرداد) معادل ۶۰۰ میلیون دلار بیت کوین را به آدرس کیف پول‌های کوین بیس پرایم واریز کرده است.

از آنجا که جابه‌جایی دارایی‌ها توسط نهادهایی با حجم دارایی بالا (نهنگ‌ها) می‌تواند تاثیر بسزایی روی قیمت بیت کوین ⮝ BTC: $۵۹۷۸۵.۶ داشته باشد، سرمایه‌گذاران تراکنش‌های آنها را رصد می‌کنند تا بتوانند فشار فروش احتمالی در بازار را پیش‌بینی کنند.

براساس گفته‌های دونالد ترامپ دولت آمریکا بزرگ‌ترین هولدر ژئوپلتیکی بیت کوین است. ترامپ که نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است، متعهد شده است که در صورت برنده شدن در این انتخابات، هرگز بیت کوین‌های دولت آمریکا را به فروش نرساند.

اخیرا دولت آمریکا ۱۰٬۰۰۰ بیت کوین را به صرافی کوین بیس منتقل کرده است. این بیت کوین‌ها در سال ۲۰۲۲ از بازار سیلک رود مصادره شده است. در آن زمان وزارت دادگستری اعلام کرده بود ۵۰٬۰۰۰ بیت کوین از این بازار در دارک نت مصادره شده است.

دولت آمریکا پیش از این در ماه آوریل (فرورین) نیز ۲ میلیارد دلار از این بیت کوین‌ها را جابه‌جا کرده بود.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha