۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
بودجه ۱۰.۸  همتی یزد طی ۳ سال/ جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی
استاندار یزد اعلام کرد؛

بودجه ۱۰.۸ همتی یزد طی ۳ سال/ جذب ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی

یزد- استاندار یزد از جذب بودجه ۱۰ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومانی در سال‌های ۱۳۹۹، ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ برای استان یزد خبر داد.

مهران فاطمی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه جذب شده استان در سال ۱۳۹۹ حدود ۵۸۰ میلیارد تومان، سال ۱۴۰۰ حدود ۲ هزار و ۱۵۳ میلیارد و سال ۱۴۰۱ حدود ۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد تومان بوده اما در سال ۱۴۰۲ به ۴ هزار و ۶۲۷میلیارد تومان رسیده است.

وی در تشریح اعتبارات دو سفر رییس جمهور سابق به استان پرداخت و گفت: سفر اول از ۱۵۰ مصوبه و ۷ هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار و دور دوم از ۱۰۰ مصوبه و ۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برخوردار بود که به ترتیب ۵ هزار و ۷۲۷ و هزار و ۷۷۴ میلیارد تومان این اعتبارات تاکنون محقق شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ در استان ۲۲۵ طرح با ۱۰۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری را اتفاق افتاد، افزود: علی رغم موانع موجود در سرمایه گذاری مانند تحریم و کمبود زیرساخت‌ها از ابتدای دولت سیزدهم ۲۰۰ میلیون دلار جلب سرمایه‌گذاری خارجی و ۲۳ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری در استان محقق شده است.

وی در خصوص مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های مورد افتتاح استان در هفته دولت گفت: مجتمع سرب و روی مهدی آباد با حجم سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد یورو، یزد یک فولاد آلیاژی با اعتبار ۱۱۵ میلیون یورو، سد مخزنی هرات، فاز اول رینگ آب شهر یزد، مجتمع آموزشی حیات طیبه یزد و خط اسمالون مروست بخشی از این پروژه‌ها هستند.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha