۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۰
هدفگذاری برای ورود کرمان به ۴۰ بازار بین المللی
رئیس اتاق بازرگانی کرمان خبر داد؛

هدفگذاری برای ورود کرمان به ۴۰ بازار بین المللی

کرمان- طبیب زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: ورود به ۴۰ بازار بین المللی در طرح سنجش ظرفیت استان کرمان هدف گذاری شده است.

سید مهدی طبیب‌زاده در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تاکید بر تقویت بخش صنعت استان اظهار کرد: تولیدات صادرات محور، رقابتی و قابل عرضه در بازارهای جهانی که مبتنی بر دانش بنیان نیز باشند، باعث تقویت بخش صنعت کرمان می‌شود که در نتیجه مسیر استان در ورود به دنیای اقتصاد پایدار را هموار می کند.

وی با برشمردن مشکلاتی که فعالان اقتصادی با آن روبرو هستند، گفت: مشکلات و مسایل تولید در کرمان به صورت کارشناسی شده مشخص شده است. رونق تولید در گرو تعامل همه دستگاه‌های اجرایی کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان افزود: به منظور توسعه پایدار صادرات، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا صادارات چند مصول محدود در استان که بازارهای محدودی دارند، توسعه یاید.

وی عنوان کرد: صادرات ۵۰ محصول صادراتی با ارزش ۱۰ میلیارد دلار، به ۴۰ بازار بین‌المللی، طرح سنجش ظرفیت استان کرمان هدف‌گذاری شده است.

طبیب زاده با تاکید بر پتانسیل‌های گسترده استان کرمان گفت: استان کرمان دارای زنجیره‌های ارزش، از جمله کشاورزی و معادن بزرگی همچون مس، فولاد، زغال، کرومیت است.

وی ادامه داد: اتاق کرمان با تعریف طرح‌های تکنولوژیک به دنبال تکمیل این زنجیرهای ارزش است.

کد خبر: ۳۰۰٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha