ایکس با تهدید قاضی دادگاه عالی برزیل، دفتر خود در این کشور را تعطیل می‌کند

ایکس با تهدید قاضی دادگاه عالی برزیل، دفتر خود در این کشور را تعطیل می‌کند

ایکس می‌گوید که به فعالیت‌های تجاری در برزیل فوراً پایان می‌دهد، اما این سرویس برای کاربران در دسترس خواهد بود.

به گزارش بازار، «ایلان ماسک»، مالک شبکه اجتماعی ایکس ماه‌هاست که علناً با قاضی دادگاه عالی برزیل، «الکساندر دو مورائس»، درگیر است. ماسک می‌گوید برزیل در تلاش است تا پست‌های ایکس را سانسور کند. درمقابل دو مورائس ایکس را بهشتی برای انتشار سخنان نفرت‌انگیز می‌داند. اکنون شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که به دلیل تهدیدات این قاضی دفتر خود را در این کشور تعطیل می‌کند.

براساس گزارش رویترز، ایکس می‌گوید که به فعالیت‌های تجاری در برزیل فوراً پایان می‌دهد، اما این سرویس برای کاربران این کشور در دسترس خواهد بود. این شرکت می‌گوید الکساندر دو مورائس یکی از نمایندگان قانونی ایکس را تهدید کرده است که اگر «از دستورات سانسور او پیروی نکند» بازداشت خواهد شد.

جنجال شبکه اجتماعی ایکس و مقامات برزیل

شبکه اجتماعی ایکس در پستی در این پلتفرم اعلام کرد:

«الکساندر دو مورائس، نماینده قانونی ما در برزیل را تهدید کرد که اگر از دستورات سانسور او پیروی نکنیم، دستگیر خواهد شد. او این کار را در یک دستور مخفیانه انجام داد که ما در اینجا به اشتراک می‌گذاریم تا اقدامات او را افشا کنیم.»

در پست این شرکت اشاره شده است که ایکس برای ساکنان برزیل در دسترس است. در این پست اسکرین‌شات‌هایی از حکم قانونی صادرشده توسط دادگاه عالی برزیل نیز وجود دارد؛ طبق این حکم در صورتی که این شبکه اجتماعی از دستورات مورائس برای حذف محتوا پیروی نکند، روزانه 20 هزار رئال (3653 دلار) جریمه می‌شود و همچنین «راشل نوا کونسیکائو» (Rachel Nova Conceicao)، نماینده ایکس، بازداشت می‌شود.

دی مورائس به‌طور خاص به محتوای ارسال‌شده توسط «شبه‌نظامیان دیجیتال» اشاره کرده است که به گفته او به‌طور هدفمند اخبار جعلی و پیام‌های نفرت‌انگیز درباره رئیس‌جمهور سابق این کشور منتشر می‌کنند. البته مدتی قبل ایکس اکانت این افراد را مسدود کرد. بااین‌حال، ماسک بعداً با وجود تهدیدهای دی مورائس مبنی بر جریمه و اقدامات قانونی، محدودیت‌های اکانت‌های برزیلی را لغو کرد.

ایلان ماسک پیش‌ازاین گفته بود که در نتیجه اقدام او، «احتمالاً ما تمام درآمد خود را در برزیل از دست خواهیم داد و باید دفتر خود را در آنجا تعطیل کنیم. اما حفظ اصول مهم‌تر از سود است.»

کد خبر: ۳۰۰٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha