۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۹
آغاز پروازهای اربعین از ترمینال سلام فرودگاه امام| میانگین تأخیر پروازها تا این لحظه ۱۳ دقیقه
مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خبر داد

آغاز پروازهای اربعین از ترمینال سلام فرودگاه امام| میانگین تأخیر پروازها تا این لحظه ۱۳ دقیقه

چلندری، مدیر عامل شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه میانگین تأخیر پروازهای اربعین تا این لحظه ۱۳ دقیقه است گفت: ۱۴ شرکت داخلی و دو شرکت خارجی در عملیات اربعین امسال به زوار خدمت رسانی می‌کنند.

بازار؛ گروه راه و مسکن: سعید چلندری در حاشیه آیین آغاز پروازهای اربعین در ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه تا امروز ۱۲۸۰ پرواز برنامه‌ای و فوق العاده به فرودگاه امام خمینی(ره) صورت گرفته است گفت:

حدود ۱۱۸۰ پرواز برنامه‌ای و حدود ۱۰۰ پرواز فوق‌العاده تا این لحظه به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام شده است که با توجه به اعلام روز افزون پروازها به شهر فرودگاهی، پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۳۲۰۰ پرواز تا پایان عملیات اربعین حسینی انجام شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ بعد از ظهر هواپیماها با حدود ۱۰ تا ۱۲ مسافر کمتر پرواز می‌کنند. اما از ساعت ۱۶ محدودیتی در تعداد مسافر برای اعزام وجود ندارد.

چلندری در پاسخ به این پرسش که میانگین تاخیر پروازهای اربعین تا امروز در فرودگاه امام چه میزان بوده است؟ تاکید کرد: میانگین تاخیر پروازهای اربعین تا این لحظه ۱۳ دقیقه است که دلیل آن هم ترافیک فرودگاه نجف و تاخیرات عملیاتی است.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تعداد ایرلاین داخلی و خارجی پروزارهای اربعین را انجام می دهند؟ اظهار داشت: ۱۴ شرکت داخلی و دو شرکت خارجی در عملیات اربعین ۱۴۰۳ به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

مدیرعامل شرکت‌ شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: امسال هم ٧٠ درصد پروازهای عتبات در اربعین از ترمینال سلام انجام می‌شود و برای این ایام ٢۵ موکب تدارک دیده شده‌ و برای ارایه خدمات به زائران از ٢٢ مرداد ماه تا نهم شهریور ماه پارکینگ ترمینال سلام رایگان خواهد بود.

چلندری با بیان اینکه شرمنده همه مردم هستیم که نمی‌توانیم به اندازه تقاضای موجود، بلیت هواپیما عرضه کنیم گفت: با این همه مشکلات کم فروشی نکردیم و در سه سال گذشته میزان عرضه بلیت را از عدد ١٠٠ هزار به ۵٠٠ هزار رساندیم.

وی با بیان اینکه در ترمینال سلام ۵۴ هزار مترمربع مساحت برای جابه‌جایی زائران در نظر گرفته شده‌ است، اظهار داشت: سال گذشته با تدفین شهید گمنام در فرودگاه امام خمینی (ره) این فرودگاه به ثبت بین‌المللی رسید.

وی ادامه داد: سال گذشته ٨۴ درصد پروازهای عتبات از فرودگاه امام انجام شد و همچنین امسال بیش از ٣٠ درصد پروازهای حجاج از این فرودگاه و ترمینال سلام برقرار شد.

کد خبر: ۳۰۰٬۱۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha