۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰
تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس| رشد تولید و صادرات شرکت‌های فولادی
رئیس کل بانک مرکزی تشریح کرد؛

تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس| رشد تولید و صادرات شرکت‌های فولادی

فرزین، ­رئیس‌کل بانک مرکزی در تشریح تصمیم جدید این بانک، امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند ۱ ماده ۸ آئین نامه فوق برای توسعه صادرات صنایع فلزی و تأمین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تأمین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین تأمین انرژی‌های مورد نیاز این صنعت، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

محمدرضا فرزین افزود: منابع حاصل از صادرات همه اقلام تولیدی و زنجیره صدرالاشاره می‌تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات و به تبع آن، تأمین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع می‌شود.

محمدرضا فرزین افزود: این موضوع البته بر درآمدهای آتی و افزایش تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز مؤثر خواهد بود.

کد خبر: ۳۰۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha