۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
مذاکرات صلح غزه در روز جمعه ادامه می‌یابد
قطر:

مذاکرات صلح غزه در روز جمعه ادامه می‌یابد

میانجیگران بین الملل از ادامه روند مذاکرات صلح غزه در دوحه در روز جمعه خبر می‌دهند.

به گزارش بازار، به نقل از الجزیره، مذاکرات صلح پیشنهادی میانجیگران بین المللی شامل آمریکا، قطر، و مصر روز پنجشنبه ۱۵ اوت برگزار شد. با این حال، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) از اعزام تیم مذاکره کننده به این نشست به دلیل اجرایی نشدن مذاکرات پیشین از سوی رژیم صهیونیستی اجتناب کرد.

بر این اساس، ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر از پیگیری مذاکرات صلح غزه در روز جمعه خبر داد.

در حساب کاربری وزارت خارجه قطر در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) آمده است: تلاش‌های میانجیگران شامل قطر، مصر، و آمریکا برای رسیدن به یک توافق برای پایان بخشیدن به جنگ غزه همچنان ادامه دارد و ما بر رسیدن به توافقی که طی آن صلح در غزه استقرار یافته و تبادل اسرا در سایه آن انجام شود، مصمم هستیم.

یک مقام آمریکایی نیز که نخواست نامش فاش شود مذاکرات روز پنجشنبه در دوحه را مثبت ارزیابی کرده و از ادامه رایزنی‌ها پیرامون توافق صلح غزه در روز جمعه خبر داد.

یک مقام مصری نیز از تعهد و تمایل همه طرف‌ها در مذاکرات صلح دوحه برای رسیدن به یک توافق برای پایان بخشیدن به جنگ غزه خبر داد.

برخی منابع صهیونیست از امکان امتداد یافتن مذاکرات صلح تا روز شنبه خبر می‌دهند؛ موضوعی که کشورهای میانجیگر در این زمینه موضع خود را درباره آن اعلام نکرده‌اند.

کد خبر: ۲۹۹٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha