۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
ظرفیت بالای گردشگری میادین اسب سواری در گلستان
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد؛

ظرفیت بالای گردشگری میادین اسب سواری در گلستان

گرگان- زاودی، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گرگان گفت: گلستان از ظرفیت های خود در توسعه گردشگری بهره نبرده و میادین اسب سواری با استانداردهای بین المللی تنها یکی از ظرفیت های این استان است.

حاج محمد زاودی ظهر چهارشنبه در همایش افق گردشگری در دولت چهاردهم که با حضور تشکل ها، اصناف و فعالان این حوزه در موسسه آموزش عالی حکیم جرجانی برگزار شد، اظهار کرد: گلستان با هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، ۴۰۰ جاذبه گردشگری و وجود اقوام مختلف و پتانسیل های فراوان متاسفانه نتوانسته از این ظرفیت ها بهره ای ببرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه برگزاری روز جهانی گردشگری با همکاری کشورهای همسایه می تواند تاثیر بسزایی در بهره مندی از این ظرفیت ها داشته باشد، افزود: برای تحقق اهداف گردشگری نیازمند سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری، مراکز تفریحی، سیاحتی و همچنین توجه به فرهنگ های اقوام مخصوصا در حوزه صنایع دستی و ورزش های بومی هستیم.

وی ادامه داد: در کنار نام آور بودن ورزش هایی مانند والیبال و بسکتبال که هر ساله علاقمندان و تماشاچیان زیادی را وارد استان می کند، داشتن سه میدان اسب سواری که می توان گفت به استانداردهای بین المللی نزدیک است و هر سال علاقمندان بسیار در حوزه این ورزش را از سراسر ایران وارد گلستان می کند نیز یک ظرفیت بسیار مهم محسوب می شود.

زاودی با تاکید بر این مساله که گلستان از همه ظرفیت های گردشگری برای توسعه این صنعت بهره چندانی نبرده است، خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی فرهنگ این استان با کشورهای همسایه می توانیم با برقراری ارتباط در حوزه فرهنگ، شعر و موسیقی از هنرمندان و نویسندگان کشورهای همسایه دعوت و در این حوزه فعالیت های خوبی داشته باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی برگزاری جشنواره مرز نشینان را یکی دیگر از موارد توسعه گردشگری دانست و گفت: گلستان از لحاظ جغرافیایی، کوه، جنگل، دریا و بیابان را در خود جای داده و با ایجاد بستر مناسب می تواند از همه این ظرفیت های خدادادی برای جذب گردشگر بهترین بهره را ببرد.

کد خبر: ۲۹۹٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha