۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸
داده‌های تورمی آمریکا منتشر شد| واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

داده‌های تورمی آمریکا منتشر شد| واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

چند دقیقه قبل داده‌های مربوط شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا منتشر شد و نوسانات جدیدی در بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین ایجاد کرد.

به گزارش بازار، شاخص PPI و Core PPI ماهانه آمریکا ساعت ۱۶ به وقت تهران منتشر شد. این شاخص حرکت قیمت‌ها و تورم را از دیدگاه فروشندگان و تولید کنندگان را ارزیابی می‌کند. به همین خاطر اهمیت زیادی برای فدرال رزرو دارد و روی تصمیم آن برای تغییر نرخ بهره تاثیر می‌گذارد.

بسیاری از هولدرهای بیت کوین و سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال منتشر کاهش نرخ بهره هستند. اکثر تحلیلگران باور دارند که نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر (شهریور) کاهش می‌یابد. تقریباً نیمی از آن‌ها اعلام کرده‌اند که کاهش نرخ بهره به اندازه ۰.۲۵ درصد خواهد بود. نیمی دیگر از تحلیلگران هم باور دارند که نرخ بهره آمریکا به اندازه ۰.۵ درصد کاهش می‌یابد.

کاهش نرخ بهره معمولاً باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتر به سمت دارایی‌های پرریسکی مثل بیت کوین بروند. به همین خاطر فعالان بازار ارزهای دیجیتال بی‌صبرانه منتظر این اتفاق هستند. در هر صورت داده‌های PPI آمریکا در ماه جولای (تیر) عبارت‌اند از:

شاخص PPI ماهانه از ۰.۴ درصد به ۰.۱ درصد رسید (پیش‌بینی‌ تحلیلگران ۰.۲ درصد بود)

شاخص Core PPI ماهانه از ۰.۲ درصد به صفر درصد رسید (پیش‌بینی تحلیلگران ۰.۲ درصد بود)

کاهش PPI نشان‌دهنده کاهش تورم است. این اتفاق نشان می‌دهد تورم آمریکا در مسیر ۲ درصدی مورد نظر فدرال رزرو قرار دارد و بانک مذکور می‌تواند در صورت تمایل نرخ بهره را کاهش دهد. قیمت بیت کوین ⮝ BTC: $۶۱۱۸۸.۵ هم در واکنش این با داده‌ها با فشار خرید جدیدی روبه‌رو شد و رشد کرد. البته نوسانات بیت‌ کوین همچنان ادامه دارد و قیمت آن در هر لحظه ممکن است تغییر کند.

کد خبر: ۲۹۹٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha