۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال  استان زنجان را دارد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال  استان زنجان را دارد

زنجان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،گفت: بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال  استان زنجان را دارد و  ۵۷.۷ درصد در شهرها و ۴۲.۳ درصد در روستاها مشغول به کار شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، طیب جعفری، شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان،گفت: استان زنجان در سال ۱۴۰۲ قرار بود ۱۴ هزار و ۶۴۹ اشتغال جدید ایجاد کند که ۱۷ هزار و ۸۸۷ مورد ثبت نهایی انجام و از این تعداد ۱۵ هزار و ۹۴۶ مورد ثبت بر اساس صحت‌سنجی شده است.

وی اظهار کرد: ۸۸ درصد آمار اشتغال متعلق به افراد دارای تحصیلات دیپلم و پایین‌تر است و ۲ درصد از شاغلان داری مدرک فوق‌دیپلم، ۷.۵ درصد کارشناسی، ۲ درصد کارشناسی ارشد و ۰.۵ درصد دکترا بودند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان،گفت: سهم بخش کشاورزی از اشتغال جدید ۲۶.۵ درصد است و ۳۱.۵ درصد از اشغال جدید مربوط به بخش صنعت و معدن و ۴۲ درصد مربوط به بخش خدمات است.

جعفری تاکید کرد: بخش خصوصی بیشترین سهم در آمار اشتغال استان زنجان را دارد و ۵۷.۷ درصد در شهرها و ۴۲.۳ درصد در روستاها مشغول به کار شدند.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲، ۶ هزار و ۲۸۹ نفر در بخش اشتغال نیروی کار شناسایی شد و ۵ هزار و ۴۵۸ نفر از مشاوره شغلی و ۳ هزار و ۴۴۷ نفر از آموزش‌های مهارتی استفاده کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان ، تصریح کرد: ۳۴ درصد خدمت‌گیرندگان در سال گذشته که منجر به اشتغال شده سهم بانوان و ۶۶ درصد سهم آقایان است.

کد خبر: ۲۹۹٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha