۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۳
آیا فروش جدید ایران خودرو قرعه‌کشی است؟

آیا فروش جدید ایران خودرو قرعه‌کشی است؟

فروش بزرگ محصولات ایران خودرو بزودی آغاز خواهد شد و برای بسیاری از متقاضیان این سوال مطرح است که آیا همانند فروش های سامانه یکپارچه، در فروش ایران خودرو نیز به همه متقضیان خودرو تعلق خواهد گرفت؟

به گزارش بازار، در اسفند ۱۴۰۱ اولین ثبت نام در سامانه فروش یکپارچه خودرو کلید خورد و تمامی متقاضیانی که شرایطشان احراز شد در لیست انتظار تحویل خودرو قرار گرفتند.

حالا اما با حذف سامانه یکپارچه، بار دیگر خودروسازان متولی ثبت نام و بررسی احراز شرایط متقاضیان شدند.

در این دور از ثبت نام اما خودرو به تمامی ثبت نام کنندگان تعلق نخواهد گرفت.

طبق اطلاعیه ای که امروز گروه صنعتی ایران خودرو منتشر کرده، تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده برای اولویت‌بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران‌خودرو تا پایان سال ۱۴۰۳ است، لذا متقاضیانی که اولویت آن‌ها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویت‌های اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

بنابراین در این دور از فروش، شاهد بازگشت قرعه کشی به فروش خودروسازان هستیم. بطوریکه به تعداد ظرفیت محصولات ارایه شده، متقاضیان با قرعه کشی اولویت بندی می شوند و اگر متقاضی اولویتش بالاتر از ظرفیت بود از ادامه فرآیند فروش، حذف خواهد شد.

ایران خودرو همچنین اعلام کرده که ثبت درخواست در سامانه، هیچ‌گونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی‌کند و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت‌بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی کردن ثبت نام، انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران‌خودرو از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir شکل می‌گیرد.

همچنین در اطلاعیه امروز ایران خودرو تاکید شده که با توجه به تاخیر در هماهنگی‌های لازم بین برخی بانک‌های عامل و سامانه در آماده‌سازی بستر حساب وکالتی و مسدودی حساب در روز اول (یکشنبه ۲۱ مرداد )، مهلت تعیین شده برای وکالتی کردن و مسدودی حساب با اضافه شدن یک روز از یکشنبه ۲۱ مرداد تا پایان ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۲۸ مرداد نزد بانک‌های عامل امکان‌پذیر است.

کد خبر: ۲۹۹٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha