۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
آمریکا ترکیه را هم برای مذاکره با ایران واسطه کرد

آمریکا ترکیه را هم برای مذاکره با ایران واسطه کرد

در ادامه تلاش‌های واشنگتن برای ممانعت از حمله ایران به اسرائیل، سفیر آمریکا در ترکیه گفت که ایالات متحده از آنکارا می‌خواهد که تهران را متقاعد کند.

به گزارش بازار، «از همه متحدانمان که هر رابطه‌ای با ایران دارند می‌خواهیم آن‌ها را برای تنش‌زدایی متقاعد کنند و این شامل ترکیه هم می‌شود» سفیر آمریکا در ترکیه جف فلیک این اظهارات را دیروز در جمع خبرنگاران این کشور بیان کرد.

این اظهارات در حالی بیان شده که ارتش رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ ایران به اقدام تروریستی خود در ترور اسماعیل هنیه در تهران در حالت آماده‌باش است و آمریکا و متحدانش با ادعای کاهش تنش‌ها در غرب آسیا، به ایران برای عدم پاسخگویی به این تجاوز فشار می‌آورند.

طی روزهای اخیر سران آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا هم با انتشار بیانیه‌هایی ضمن تاکید بر حمایت خود از اسرائیل و بدون محکوم کردن اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی، از ایران خواسته‌اند تا از هر گونه اقدام نظامی علیه تل‌آویو امتناع کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی امروز در واکنش به این بیانیه‌ها تصریح کرد که ایران در دفاع از حاکمیت و امنیت ملی خود قاطع و مصمم است و در استفاده از حقوقش، از کسی اجازه نمی‌گیرد.

وی گفت که بر اثر بی تفاوتی کشورهای حامی رژیم اسرائیل، «نسل‌کُشی و جنایات جنگی علیه ملت فلسطین استمرار دارد».

کد خبر: ۲۹۹٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha