۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۰
وزارت نیرو مکلف به جبران خسارت قطعی برق کشاورزان است
عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی:

وزارت نیرو مکلف به جبران خسارت قطعی برق کشاورزان است

هاشمی گفت: با توجه به ترک فعل وزارت نیرو مبنی بر عدم برقراری تامین برق طی ۲۴ ساعت با ولتاژ مناسب در بخش کشاورزی، این وزارتخانه مکلف به جبران خسارت قطعی برق است.

به گزارش بازار، عطااله هاشمی عضو شورای هماهنگی تشکل های بخش کشاورزی گفت: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که بالای ۳۰۰ همت، کشاورزان از محل کاهش تولید، افزایش ضایعات و آسیب به دستگاه و الکتروپمپ‌ها دچار خسارت شدند.

به گفته او، بنابر قانون وزارت نیرو مکلف به تامین ۲۴ ساعته برق بخش کشاورزی با ولتاژ مناسب است که بدلیل ترک فعل مبنی بر عدم برقراری تامین برق، این وزارتخانه متعهد به پرداخت خسارت هاست.

هاشمی ادامه داد: قطعی برق خسارت‌هایی به ادوات و ابزار کشاورزی وارد می‌کند که این امر بدلیل سوختن دینام، ترانس و الکتروپمپ‌ها خسارت سنگینی به بخش کشاورزی وارد کرده است.

عضو شورای هماهنگی تشکل‌های بخش کشاورزی گفت: طی ۳ تا ۴ سال گذشته وزارت نیرو نسبت به وظایف خود مبنی بر تامین برق با ولتاژ مناسب کوتاهی کرده به طوریکه از خرداد تا شهریور شاهد قطعی روزانه ۶ تا ۸ ساعته برق چاه‌های کشاورزی هستیم، از این رو این وزارتخانه مکلف به پرداخت خسارت وارده به کشاورزان است.

او گفت: باتوجه به قراردادی که بین وزارت نیرو و جهاد منعقدشده درحالی که جهاد به تعهدات خودعمل کرده، وزارت نیرو برای قطعی برق باید به کشاورزان خسارت بپردازد.

کد خبر: ۲۹۹٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha