۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
تولید ۳ هزار ویال آنتی‌ژن تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H۵N۸
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تولید ۳ هزار ویال آنتی‌ژن تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H۵N۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳هزار ویال آنتی‌ژن تشخیص بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H۵N۸ برای نخستین بار تولید شد.

به گزارش بازار از وزارت جهاد کشاورزی، «مجتبی نوروزی» افزود: این آنتی‌ژن‌ها منطبق با سویه داخلی و با کیفیتی بالاتر از نمونه خارجی و بر اساس استانداردهای بین‌المللی از بهمن سال گذشته تاکنون توسط مرکز ملی تشخیص آزمایشگاه‌های مرجع و مطالعات کاربردی سازمان دامپزشکی کشور تولید شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: سه‌هزار ویال آنتی‌ژن تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای ۶۰۰ هزار نمونه پایش سرمی طیور بومی و صنعتی در کشور استفاده می‌شود.

وی اضافه‌کرد: تولید سه‌هزار آنتی‌ژن تشخیص بیماری فوق حاد پرندگان H۵N۸ مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای کشور خواهد داشت.

نوروزی تصریح‌کرد: تولید آنتی‌ژن‌های تشخیص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اقدامی در راستای خودکفایی و تامین نیاز داخلی، ارتقای دانش تولید و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: هر چقدر بتوانیم تشخیص به موقع بیماری‌ها را در سطح کشور انجام دهیم، می‌توانیم از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: علاوه بر آنتی‌ژن‌ها، در بحث واکسن‌ها نیز باید از سویه‌های داخلی واکسن تولید کنیم و این کار سطح ایمنی را در دام‌ها افزایش و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه سالیانه ۱۳.۵ میلیارد دز واکسن دام و طیور و به ویژه طیور در کشور مصرف می‌شود، افزود: از این میزیان ۳.۵ میلیارد دز در داخل تولید و ۱۰ میلیارد دز وارد می‌شود.

نوروزی اضافه‌کرد: ما از شرکت‌های دانش‌بنیان خواسته‌ایم در زمینه تولید ۱۰ میلیارد دز و رسیدن به خودکفایی کمک کنند.

وی بر تجهیز آزمایشگاه‌های دامپزشکی کشور به ادوات و امکانات لازم و به‌روز و آموزش کارشناسان تاکید کرد و گفت: هر محصول صادراتی باید با ادوات و تجهیزات به روز جهان بررسی و نظارت شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha