۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن ماهی در پشت سدهای ایلام
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد:

ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن ماهی در پشت سدهای ایلام

ایلام- اقدسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام از ظرفیت سازی برای تولید ۱۵ هزار تن ماهی در مراکز «پرورش ماهی در قفس» پشت سدهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر سالانه ۹ هزار تن انواع ماهی در استان تولید می‌شود.

محمدعلی اقدسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان ایلام یکی از مراکز عمده تولید ماهی قزل آلا در سطح کشور است و به دلیل آب و هوای مناسب کیفیت ماهی تولید شده در این استان بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه روستای کلم قطب اصلی تولید ماهی قزل آلا در ایلام است، گفت: هم اکنون سالانه ۹ هزار تن ماهی در استان تولید می شود.

اقدسی با اشاره به ظرفیت‌های سدهای سیمره و دویرج در استان ایلام برای توسعه مراکز پرورش ماهی در قفس، افزود: ظرفیت سازی برای تولید ۱۵ هزار تن ماهی در مراکز «پرورش ماهی در قفس» در پشت سدهای ایلام انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه دو هزار تن ماهی در مراکز پرورش ماهی در قفس پشت سد سیمره شهرستان بدره تولید می شود، افزود: مشکل صدور پروانه بهره‌برداری واحدهای پرورش ماهی در قفس استان حل شده است.

وی گفت: علاوه بر سد سیمره، ظرفیت های بسیار خوبی در پشت سد کنگیر ایوان و دویرج دهلران برای توسعه مراکز پرورش ماهی در قفس در حال فراهم شدن است.

وی بیان کرد: در حال حاضر  بیش از ۲۰۰ مزرعه پرورش ماهی اعم از گرمابی و سردآبی در استان وجود دارد.

کد خبر: ۲۹٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha