۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
افزایش ۷۵ درصدی پرداخت تسهیلات/شمار مشتریان به بیش از ۱۸۵ هزار نفر رسید
مدیر شعب بانک توسعه تعاون کردستان:

افزایش ۷۵ درصدی پرداخت تسهیلات/شمار مشتریان به بیش از ۱۸۵ هزار نفر رسید

سنندج – مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان کردستان از افزایش ۷۵ درصدی پرداخت تسهیلات توسط این بانک از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

حبیب الله عمرانی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به فعالیت ۱۱ شعبه بانک توسعه تعاون در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون در تمامی ۱۱ مرکز شهرستان استان شعبه بانک توسعه تعاون فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه شمار مشتریان بانک توسعه تعاون استان روند افزایشی دارد، افزود: در حال حاضر ۱۸۵ هزار و ۲۳۴ نفر از مردم استان کردستان مشتری بانک توسعه تعاون می باشند که این میزان ۱۰ درصد از جمعیت استان را شامل می شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان کردستان با اشاره به اولویت این بانک در راستای توجه به بخش تعاون، بیان کرد: در سال ٨٨ در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری و تقویت بخش تعاون و افزایش سهم بخش تعاون به ٢٥ درصد در اقتصاد، صندوق تعاون کشور به بانک توسعه تعاون تبدیل شد.

وی بیان کرد: در راستای اجرایی کردن این فرمان و همچنین با توجه به اولویت های اقتصادی در کشور و استان، از زمان راه اندازی این بانک در کردستان ٨٨ درصد از کل تسهیلات پرداختی در استان به بخش تعاون اختصاص پیدا کرده است.

عمرانی ضمن اشاره به کل تسهیلات پرداختی در سال جاری در بانک توسعه تعاون در استان کردستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ دو هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٧٥ درصد رشد داشته است .

۹۰ درصد تسهیلات بانک توسعه تعاون به بخش تعاون اختصاص پیدا کرده است

وی با بیان اینکه ٩٠ درصد از تسهیلات پرداختی سال جاری در اختیار متقاضیان بخش تعاون قرار گرفته است، یادآور شد: این نسبت با سال قبل تغییری نداشته و نشان از عزم بانک برای خدمت به بخش تعاون می باشد .

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان کردستان به جزییات تسهیلات پرداختی در بخش های مختلف اشاره کرد و افزود: ۳۷ درصد تسهیلات بانک در بخش صنعت و بازرگانی، ۲۰ درصد بخش کشاورزی، ۱۰ درصد بخش مسکن و ۳۳ درصد در بخش خدمات بوده است.

وی به دیگر فعالیت های بانک در زمینه پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بانک در راستای انجام وظایف و رسالت های اجتماعی خود، در طول یک سال اخیر ۴۲۹ فقره وام ازدواج به مبلغ ۹۵۲ میلیارد ریال و ۲۷۹ فقره وام فرزند آوری به مبلغ ۴۸ میلیارد ریال را پرداخت نموده است.

افزایش ۷۵ درصدی پرداخت تسهیلات/شمار مشتریان به بیش از ۱۸۵ هزار نفر رسید

عمرانی اظهار کرد: همچنین کل تسهیلات تکلیفی ابلاغ شده از سوی سازمان بهزیستی، بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی (ره) به معرفی شدگان آنها پرداخت شده است.

ایجاد ۴۸۲ فرصت شغلی با پرداخت تسهیلات از سوی بانک توسعه تعاون کردستان

وی به سهم تسهیلات پرداخت شده بانک توسعه تعاون در راستای ایجاد اشتغال در استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: اشتغال مستقیم ایجاد شده با تسهیلات بانک به صورت قطعی قابل برآورد نیست ولی بر اساس اظهارات دریافت کنندگان تسهیلات و بازدید میدانی اشتغال ایجاد شده در پنج ماهه اول سال ٤٨٢ نفر برآورد شده است.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان کردستان به شماری از طرح های بزرگ احداث شده اشاره کرد و گفت: شرکت بهینه صنعت آژند با فعالیت در زمینه استخراج سیلیس، شرکت تولید رب و پوره میوه جات، طرح پرورش اسب، خرید تجهیزات آزمایشگاه دی، احداث پمپ بنزین، راه اندازی نیروگاه تولید برق با انرژی خورشیدی، احداث هتل مروارید، شرکت دانه بندی شن و ماسه، تولید دان طیور، شرکت تعاونی ۲۱۷۹ پرورش و احیاء اسب کرد آریا و ... اشاره نمود.

وی به فعالیت های صورت گرفته در راستای روش های نوین بانکداری اشاره کرد و افزود: طرح ها و روش های نوین بانکداری الکترونیک با هدف ارائه خدمت بهتر به مشتریان در بانک توسعه تعاون نیز همواره در دستور کار قرار داشته و این خدمات به روز به مشتریان ارائه می شود.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha