۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
گلستان استان برتر در تولید کلزا| پرداخت مطالبات افق روشنی ندارد
دبیرخانه کشاورز گلستان:

گلستان استان برتر در تولید کلزا| پرداخت مطالبات افق روشنی ندارد

گرگان- ایمانی، دبیرخانه کشاورز گلستان گفت: کشاورزان از سه ماه گذشته کلزاهای خود را به بخش خصوصی تحویل داده اند اما نتوانستند مطالبات خود را دریافت کنند و افق روشنی در این خصوص وجود ندارد.

علی قلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه گلستان استان برتر در تولید کلزا است، اظهار کرد: حدود ۱۰۰ هزار تن کلزا به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در گلستان برداشت و به بخش خصوصی تحویل داده شده است.

دبیر خانه کشاورز با بیان این مساله که پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ هزار تن کلزا در سطح کشور برداشت شود، خاطرنشان کرد: حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گلستانی تا تاریخ یکم خرداد ماه پرداخت شده و با توجه به اینکه پیک برداشت کلزا در گلستان از یکم لغایت پنج خرداد ماه بوده، متاسفانه بخش اعظم مطالبات پرداخت نشده است.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت مطالبات کلزاکاران افق روشنی نداشته و متاسفانه برای برخی از محصولات هنوز خریداری وجود ندارد، یادآور شد: بعضی از خریداران نقش آسیابان را دارند و منتظرند که بتوانند کلزای تحویل گرفته شده را به فروش برسانند.

ایمانی گفت: بخشی از کلزای تولیدی را نیز بخش خصوصی خریداری و از طریق چک و وجه نقد مطالبات را پرداخت کرده اما چک های داده شده هنوز وصول نشده است.

دبیر خانه کشاورز ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در حوزه پرداخت مطالبات کلزاکاران وجود دارد وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای از معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خواسته روال خرید کلزا را برای سال های آینده تغییر دهد و به جای بخش خصوصی بخش بازرگانی دولتی کلزا را از کشاورز خریداری کند.

ایمانی یادآور شد: بازرگانی دولتی نیز با عدم پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران نمی تواند چندان در این حوزه موفق باشد.

وی تصریح کرد: قرار بر این بود بخش خصوصی کلزا داخلی را خریداری و به ازای خرید هر یک کیلوگرم محصول، مجوز صادرات ۴۸ کیلو گرم از این محصول را دریافت کند اما متاسفانه کسانی که متعهد بودند که با این ساز و کار خرید را انجام دهند، از این کار امتناع کردند.

کد خبر: ۲۹۹٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha