۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
شکایت ۳.۵ میلیارد دلاری شرکت سلسیوس از تتر؛ ماجرا چیست؟

شکایت ۳.۵ میلیارد دلاری شرکت سلسیوس از تتر؛ ماجرا چیست؟

صرافی ورشکسته‌شده‌ سلسیوس از تتر به اتهام سوءاستفاده از دارایی‌های آن شکایت کرده و در تلاش است ۳.۵ میلیارد دلار بیت کوین را از آن دریافت کند.

به گزارش بازار، تتر اعلام کرده که سلسیوس در شکایت خود به دنبال برگرداندن تقریباً ۲.۴ میلیارد دلار بیت کوین است. با این حال اسناد دادگاه نشان می‌دهد که سلسیوس در تلاش است ۵۷٬۴۲۸.۶۴ بیت کوین یا ارزش دلاری فعلی آن (حدود ۳.۵ میلیارد دلار) به اضافه خسارت و هزینه‌های قانونی را از تتر بگیرد.

شکایت سلسیوس از تتر

در این پرونده سلسیوس ادعا کرده که تتر مقدار مشخصی USDT به آن وام داده‌ است. در ازای این وام، سلسیوس ۳۹٬۵۴۲.۴۲ بیت کوین را به عنوان وثیقه برای تتر ارسال کرده است. با کاهش قیمت بیت کوین و طبق توافق دو طرف، سلسیوس مجبور شد وثیقه بیشتر ارائه کند تا وام آن لیکویید نشود.

با این حال سلسیوس ادعا می‌کند که تتر بیت کوین‌های آن را با قیمتی لیکویید کرده که تقریباً بدهی آن را پوشش بدهد. علاوه بر این سلسیوس می‌گوید که تتر فرصتی به آن نداده‌ تا وثیقه بیشتری ارائه کند.

واکنش تتر

به گفته‌ تتر، این پرونده و ادعاهای سلسیوس بی اساس است. این شرکت علاوه بر این تاکید کرد که به شدت از خود در برابر «اتهامات غیرقانونی سلسیوس» دفاع می‌کند.

تتر می‌گوید که سلسیوس با عدم ارائه وثیقه اضافی، آن را مجبور به لیکویید کردن‌ وام مذکور کرده است. این شرکت ادامه داده‌ است: زمانی که سلسیوس تصمیم گرفت بیت کوین اضافی را ارسال نکند، عملاً به تتر دستور داد تا وثیقه BTC را لیکویید کند و موقعیت تقریباً ۸۱۵ میلیون دلاری‌اش را ببندد.

تتر به کاربرانش اطمینان داد که این پرونده را پیگری می‌کند. علاوه بر این خاطرنشان کرد که پرونده آن با سلسیوس رو هیچ یک از کاربرانش تاثیر نمی‌گذارد. تتر خاطرنشان کرد که حتی اگر در ناممکن‌ترین حالتِ ممکن این شکایتِ بی‌اساس به جایی برسد، باز هم آسیبی متوجه هولدرهای USDT نمی‌شود.

خسارت مورد نظر سلسیوس

همانطور که در بالا ذکر شد، به نظر می‌رسد مقدار دقیق خسارت مورد نظر سلسیوس به طور کامل مشخص نیست. رقمی که در حال حاضر در وب سایت‌های خبری و اطلاعیه تتر ذکر شده‌؛ ۳۹٬۵۴۲.۴۲ بیت کوین به ارزش حدوداً ۲.۴ میلیارد دلار است.

با این حال طبق پرونده سلسیوس، این شرکت خواهان باطل شدن دو انتقال دیگر هم هست. این ۲ انتقال در همان مدت انجام شده‌ بود. سلسیوس در این پرونده گفته‌ است: تتر باید ۱۵٬۶۸۵.۲۱ بیت کوین، ۲٬۲۲۸.۰۱ بیت کوین و ۳۹٬۵۴۲.۴۲ بیت کوین را که توسط شاکیان به متهم منتقل شده بود؛ واگذار کند.

مجموع این سه انتقال معادل ۵۷٬۴۲۸.۶۴ بیت کوین است و ارزش آن به ۳.۴۸ میلیارد دلار می‌رسد. علاوه بر این، سلسیوس قصد دارد غرامتی حداقل ۱۰۰ میلیون دلاری و خسارات اضافی تعیین‌شده در محاکمه و هزینه‌های قانونی را هم از تتر بگیرد.

کد خبر: ۲۹۹٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha