۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۵
دستگیری کلاهبرداران ۱۴ میلیارد تومانی که خانه‌های خالی مردم را اجاره می‌دادند
دادستان تهران اعلام کرد:

دستگیری کلاهبرداران ۱۴ میلیارد تومانی که خانه‌های خالی مردم را اجاره می‌دادند

دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری ۶ متهم که با انتشار آگهی در سایت دیوار، خانه‌های خالی مردم را اجاره می‌دادند، خبر داد.

به گزارش بازار، از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، علی صالحی درباره جزئیات این پرونده اظهار داشت: حسب گزارش‌های دریافتی و نظر به حساسیت موضوع، در رابطه با شکایت ۶ نفر از شکات، پرونده‌ای در شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه دو تهران تشکیل شدو متهمان با عنوان اتهامی کلاهبرداری باندی از طریق انتقال منافع املاک متعلق به غیر به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان و جعل اسناد دولتی و استفاده از اسناد مجعول تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند.

وی افزود: متهمان اصلی پرونده یادشده ۶ نفر آقا و خانم هستند که با رصد و شناسایی املاک متعلق به غیر در منطقه یک و دو تهران، اقدام به درج آگهی در سایت دیوار و رهن و اجاره املاک غیر به مشتریان کردند.

دادستان تهران ادامه داد: هدایت باند و طراحی نقشه‌های کلاهبرداری این باند، توسط ۲ تن از متهمان انجام می‌شد، یک نفر مبادرت به جعل اسناد مالکیت و شناسنامه املاک می‌کرد و مابقی عوامل در معرفی ملک، حضور در صحنه و بازدید به همرا ه مشتریان و انعقاد قرارداد مشارکت داشتند.

صالحی اضافه کرد: وجوه دریافتی در قالب عواید اجاره بها، به حساب بانکی اشخاص مجعول واریز می‌شد ولی کار های بانکی در دست متهم ردیف اول پرونده قرار داشت که وجوه را به حساب دیگران منتقل یا به سکه تبدیل می‌کرد.

این مقام عالی قضایی افزود: پس از شناسایی و دستگیری برخی متهمان پرونده، عوامل اصلی باند هم با پیگیری‌های پلیس فاتب، در نهایت روز جمعه ۱۹ مرداد ۱۴۰۳ دستگیر و در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

کد خبر: ۲۹۹٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha