۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
FTX و آلامدا باید ۱۲.۷ میلیارد دلار به طلبکاران خود بپردازند

FTX و آلامدا باید ۱۲.۷ میلیارد دلار به طلبکاران خود بپردازند

پیتر کاسل قاضی دادگاه ایالات متحده به طور رسمی موافقت خود را با توافق‌نامه‌ای بین FTX و نهاد تنظیم‌کننده کالاها برای بازپرداخت ۱۲.۷ میلیارد دلار به طلبکاران صرافی ورشکسته FTX اعلام کرده است.

به گزارش بازار، این بازپرداخت به عنوان بخشی از توافق‌نامه‌ای با کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) صادر شده است.

پیتر کاسل (Peter Castel) قاضی دادگاه ایالات متحده به طور رسمی حکم موافقت ۱۲.۷ میلیارد دلاری را در تاریخ ۷ اوت (۱۷ مرداد) تایید کرد که براساس آن FTX و آلامدا برای حل و فصل یک دعوی قضایی از سوی CFTC با آن موافقت کرده‌اند.

صرافی ورشکسته FTX و آلامدا ابتدا در تاریخ ۱۲ جولای (۲۱ تیر) به این توافق با CFTC دست یافتند، اما این اقدام منتظر تایید نهایی دادگاه باقی ماند. تا اینکه که کاستل قاضی منطقه‌ای در تاریخ ۷ اوت تاییدیه آن را صادر کرد.

این در حالیست که CFTC هیچ جریمه مالی مدنی را درخواست نکرده است؛ به این معنی که تمام مبلغ ۱۲.۷ میلیارد دلار به طور مستقیم برای بازپرداخت به طلبکاران صرافی FTX استفاده خواهد شد.

در این توافقنامه FTX و آلامدا متعهد شده‌اند که ۸.۷ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران متضرر از کلاهبرداری سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Frid)، بنیان‌گذار این شرکت پرداخت کنند. همچنین آنها موظف به بازپرداخت ۴ میلیارد دلار دیگر شده‌اند.

همچنین براساس این حکم، صرافی FTX و شرکت آلامدا ریسرچ به طور دائمی از «تقلب یا کلاهبرداری» از مشتریان کالا، ورود به معاملات مربوط به «کالاهای دیجیتال» و خرید یا فروش کالاهای دیجیتال به نمایندگی از اشخاص ثالث منع شده‌اند.

در پرونده ورشکستگی صرافی FTX، کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) به عنوان مهم‌ترین طلبکار واحد در پرونده معرفی شده است. این کمیسیون در دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) از صرافی FTX، سم بنکمن فرید مدیرعامل سابق آن، و شرکت آلامدا ریسرچ شکایت کرد و این شرکت‌ها را به کلاهبرداری و اظهارات نادرست مبنی بر شناساندن خود به عنوان پلتفرم دارایی‌های دیجیتال متهم کرد.

در حال حاضر جان ری سوم (John Ray III) کارشناس ورشکستگی مشهور آمریکایی، مدیریت این صرافی را بر عهده دارد. نسخه کنونی طرح پیشنهادی سازماندهی مجدد FTX پیش‌بینی می‌کند که ۹۸ درصد از طلبکاران آن (کسانی که زیر ۵۰،۰۰۰ دلار سرمایه داشته‌اند) معادل ۱۱۸ درصد از مبلغ خود را دریافت خواهند کرد. این میزان بر اساس قیمت‌های دارایی‌ها در زمان ثبت ورشکستگی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ بر مبنای دلار آمریکا محاسبه شده است.

با این حال بسیاری از طلبکاران این صرافی تمایل خود را برای دریافت طلب‌هایشان به صورت ارز دیجیتال نشان داده‌اند. طلبکاران در حال حاضر در حال رای گیری در مورد نحوه باز پرداخت دارایی‌ها هستند. آنها تا ۱۶ اوت (۲۶ مرداد) فرصت دارند تا درخواست‌های خود را ارائه کنند و در نهایت جان دورسی، قاضی دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ۷ اکتبر (۱۶ مهر) تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

کد خبر: ۲۹۹٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha