۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
هوندا سیویک RS‌ مدل 2025 معرفی شد، خودرویی جذاب اما فقط برای ژاپنی‌ها!

هوندا سیویک RS‌ مدل 2025 معرفی شد، خودرویی جذاب اما فقط برای ژاپنی‌ها!

شرکت ژاپنی از هوندا سیویک RS‌ مدل 2025 رونمایی کرده است. این خودرو یک هاچ‌بک تند و سریع است که در ژاپن عرضه می‌شود.

به گزارش بازار،‌هوندا سیویک یکی از خودروهای جدید و جذاب وارداتی بازار ایران است که به همراه هوندا HR-V و هوندا سیتی، توسط شرکت آذیوردسال به ایران می‌آید. در همین حال شرکت ژاپنی از هوندا سیویک RS‌ مدل 2025 رونمایی کرده است. این خودرو یک هاچ‌بک تند و سریع است که البته تنها در بازار ژاپن عرضه می‌شود.

موتور 1.5 لیتری توربوشارژر یکی از گزینه‌های جذاب در خانواده سیویک است که اکنون تنها در چند تیپ از مدل‌های سدان همچون تیپ Si مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پیشرانه روی هوندا سیویک RS‌ مدل 2025 نصب شده است. علاوه برآن گیربکس دستی و پدال سوم نیز در این تیپ قابل دسترسی هستند تا رانندگی را برای مالک جذاب‌تر کنند. حداکثر راندمان این پیشرانه در تیپ RS، 180 اسب‌بخار قدرت و 240 نیوتن‌متر گشتاور است.

تغییرات هوندا سیویک RS‌ برای سال 2025

هوندا برای افزایش هیجان رانندگی با هوندا سیویک RS‌، راندمان و پاسخگویی موتور را در این تیپ افزایش داده است. سیستم تعلیق خودرو همچنان از نوع میله پیچشی است اما برای دستیابی به هندلینگ بهتر،‌ سفت‌تر شده است. دیسک ترمزهای جلو نیز بزرگتر شده‌اند. ارتقاهای فنی در مدل RS، باعث شده است تا ارتفاع این خودرو حدود 5 میلی‌متر نسبت به مدل استاندارد کاهش یابد.

هوندا سیویک RS‌ مدل 2025، ویژگی‌های خاص دیگری نیز دارد. رینگ‌های این خودرو از نوع 18 اینچی و مشکی‌رنگ هستند. نشان قرمز RS را در نقاط مختلف بدنه می‌توان دید. سپر جلو به روز شده است. تزیینات کرومی نیز با تزیینات پلاستیکی مشکی‌رنگ جایگزین شده‌اند.

درون کابین تیپ RS، دوخت قرمز رنگ صندلی‌ها و اهرم تعویض دنده آلومینیومی با روکش چرمی را خواهید دید. یک کنترلر نیز برای تنظیم حالات رانندگی درون کابین خودرو تعبیه شده است.

همزمان با عرضه هوندا سیویک RS‌ مدل 2025 در ژاپن، این تیپ در سایر بازارها بدون تغییرات جدید به فروش خواهد رسید. هوندا سیویک Si با فرم بدنه سدان و موتور 1.5 لیتری توربوشارژر، 20 اسب‌بخار قدرت و 20 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را به کاربران در ایالات متحده تحویل می‌دهد. همچنین هوندا سیویک هیبریدی به پیشرانه‌ای با 200 اسب‌بخار قدرت و 314 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. بنابراین عرضه تیپ RS‌ جدید در ژاپن، حسرت چندانی را برای سایر مشتریان سیویک در دیگر نقاط جهان ایجاد نمی‌کند.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha