۱۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
موج مهاجرت متخصصان و سرمایه داران از سرزمینهای اشغالی در پی تداوم جنگ و ناامنی

موج مهاجرت متخصصان و سرمایه داران از سرزمینهای اشغالی در پی تداوم جنگ و ناامنی

منابع اسرائیلی اذعان می کنند صهیونیست‌ها به ویژه متخصصان و سرمایه داران دیگر تمایلی به ماندن در اراضی اشغالی ندارند و در حال فرار هستند.

به گزارش بازار، یک منبع عبری زبان تاکید کرد که جنگ موجب شده اوضاع رفاهی، اقتصادی، آموزشی و ... صهیونیست‌ها هر روز بدتر شود و اکثر صهیونیست‌ها به ویژه افراد متخصص و دارای مهارت‌های خاص دیگر تمایلی به ماندن در اراضی اشغالی ندارند.

"اهرون شیخانوور" مولف اسرائیلی در روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت کهاعضای جامعه لیبرال صهیونیست که ستون فقرات صنعت فناوری پیشرفته را تشکیل می‌دهند، از جمله بازرگانان، مهندسان، تکنسین‌ها، پزشکان، اقتصاددانان، اساتید و دانشگاهیان، نمی‌خواهند در اینجا زندگی کنند، زیرا جنگ باعث کاهش بودجه بخش رفاه، بهداشت و آموزش خواهد شد، علاوه بر ضعف و انزوایی که دولت باعث آن شده است. این افراد "اسرائیل" را ترک کرده و دارایی‌های خود را از اینجا خواهند برد.

وی افزود: راه فرار از "اسرائیل" آغاز شده است، پزشکان برجسته‌ در حال رفتن هستند و کارشناسانی که برای گرفتن تخصص به خارج رفته‌اند، باز نمی‌گردند، حتی متخصصان بخش تکنولوژی و فناوری پیشرفته، زیرا دانشگاه‌ها در یافتن دانشگاهیان سطح بالا با مشکل مواجه هستند و همین خروج دانشجویان برجسته را که ذخایر حرفه‌ای به شمار می‌روند، تسریع می‌بخشد.

شیخانوور تصریح کرد که بدون انتخاب یک دولت جدید حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر، هرگز نمی‌توانیم صدمین سالگرد تأسیس "اسرائیل" را جشن بگیریم، زیرا دولت فعلی و نخست وزیر آن نتانیاهو، رویای یهودی-صهیونیستی را از بین خواهند برد.

کد خبر: ۲۹۸٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha