۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
حکم نهایی پرونده XRP و کمیسیون بورس آمریکا صادر شد| قیمت ریپل ۲۵ درصد رشد کرد

حکم نهایی پرونده XRP و کمیسیون بورس آمریکا صادر شد| قیمت ریپل ۲۵ درصد رشد کرد

دادگاه آمریکا در شب قبل اعلام کرد که ریپل فقط باید ۱۲۵.۰۲۳ میلیون دلار جریمه بپردازد. این در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تلاش بود جریمه این شرکت ۱.۹ میلیارد دلار باشد.

به گزارش بازار، قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) پس از اینکه تشخیص داد ۱٬۲۷۸ تراکنش ریپل برای فروش XRP به سرمایه‌گذاران نهادی قانون اوراق بهادار آمریکا را نقض کرده، این شرکت را به پرداخت ۱۲۵.۰۲۳ میلیون دلار جریمه محکوم کرد. این جریمه بسیار کم‌تر از جریمه ۱.۹ میلیارد دلاری بود که SEC قصد داشت از ریپل‌ بگیرد.

قاضی تورس در جولای ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) اعلام کرده بود که فروش مستقیم XRP به سرمایه‌گذاران نهادی قوانین اوراق بهادار آمریکا را نقض کرده است. با این حال او اعلام کرده بود که فروش ریپل به سرمایه‌گذاران خرد از طریق صرافی‌ها هیچ قانونی را نقض نکرده است.

به نظر می‌رسد تلاش SEC برای محکوم کردن‌ ریپل‌ ناموفق بوده‌ است. علاوه بر این قاضی تورس اعلام کرد که قضاوت نمی‌کند ریپل پس از شکایت SEC قوانینی را نقض کرده است یا نه. با این حال او تاکید کرد که این شرکت ممکن است در بخشی که به «نقدینگی درخواستی» مربوط می‌شود، خط قرمز را رد کرده باشد.

ریپل حالا ملزم شده‌ تا هنگام فروش هرگونه اوراق بهاداری، اظهارنامه‌های مورد نیاز را ارائه کند. احتمال این وجود دارد که SEC درخواست تجدیدنظر خود را برای حکم جولای ۲۰۲۳ را ارائه کند. SEC پس از رد درخواست میانجی‌گری خود، اتهامات مرتبط با مدیرعامل ریپل‌ یعنی برد گارلینگ‌هاوس (Brad Garlinghouse) و سایر مدیران اجرایی ریپل را با این شرکت حل و فصل کرد.

شایان ذکر است که قیمت ریپل ⮝ XRP: $۰.۶۱۴۳۵ در واکنش به این خبر حدود ۲۵ درصد رشد کرد. این ارز دیجیتال در حال حاضر بخشی از سودش را از دست داده‌ و در محدوده ۰.۶۱ دلار قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۸٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha