۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
ریزش بازار ارز های دیجیتال به کام صرافی ها...!
گزارش بازار ارز دیجیتال

ریزش بازار ارز های دیجیتال به کام صرافی ها...!

بازار ارز دیجیتال با ارزش ۱ تریلیون و ۹۹۸ میلیارد دلار و حجم معاملات ۱۰۰ میلیارد دلاری، بخشی از افت های قیمتی رمزارز ها را با افزایش ورود پول امروز جبران کرده است؛ اما همچنان در محدوده ترس قرار دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: ارزش بازار ارز های دیجیتال طی یک هفته اخیر با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شد و از محدوده ۲ هزار و ۴۳۳ میلیارد دلار به ۱ هزار و ۷۱۹ میلیارد دلار رسیده بود که پس از ایجاد یک پیوت شروع به افزایش ۱۶ درصدی کرد و در حال حاضر در محدوده ۱ هزار و ۹۹۱ میلیارد دلار قرار دارد. در نهایت، مبلغ ۴۴۷ میلیارد دلار طی یک هفته اخیر از بازار رمزارز خارج شده است که ۲۴۸ میلیارد دلار آن مربوط به بیت کوین و ۱۹۹ میلیارد دلار نیز مربوط به آلت کوین ها میشود. ارزش بازار تتر هم طی یک هفته اخیر به مبلغ ۶۶ میلیارد دلار ورود پول را تجربه کرده است و در حال حاضر با ارزش بازار ۱۱۴.۵ میلیارد دلار و حجم معاملات ۷۳ میلیارد دلار در جایگاه ۳ فهرست پلتفرم کوین مارکت کپ (CMC) قرار دارد.

در حال حاضر ارزش بازار اسپات ارز دیجیتال ۱ هزار و ۹۹۸ میلیارد دلار، حجم معاملات ۱۰۰ میلیارد دلار، ارزش معاملات فیوچرز ۱۶۵ میلیارد دلار و ارزش کل قرار های باز پرپچوال ۵۰ میلیارد دلار میباشد که ۱۵۰ میلیون دلار از سرمایه معامله گران طی یک روز لیکویید شده است. ارزش کل مبالغ لیکویید شده طی یک هفته اخیر، ۲ میلیارد و ۶۴۳ میلیون دلار میباشد که بیشترین ارزش معاملات لیکویید شده در روز ۵ آگوست به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۶ میلیون دلار به ثبت رسیده است که در اوج وحشت و ریزش بازار اتفاق افتاده است.

بازار ارز های دیجیتال با دامیننس ۵۷ درصدی بیت کوین، ۱۵.۳ درصدی اتریوم و ۵.۷۵ درصدی تتر همراه است که نمودار ها نشان میدهند، شاخص تسلط بیت کوین مدتی است که افزایش های پی در پی داشته است و اکنون بالای مقاومت های شکسته شده قرار دارد. شاخص تسلط اتریوم نیز طی یک هفته، یک ماه و سه ماه اخیر با شیب تند نزول پیدا کرده و به تازگی حمایت معتبر ۱۵.۴ درصد را در بازه کوتاه مدت از دست داده است و در در نهایت، شاخص تسلط تتر هم با حفظ حمایت قوی متشکل از سطوح داینامیک و استاتیک ماژور کوتاه مدتی طی یه هفته اخیر توانست به میزان ۴۲ درصد افزایش و سپس با واکنش منفی به سقف کانال صعودی ۱۴.۵ درصد کاهش را تجربه کند و در حالت کلی نشان میدهد که مقداری پول از رمزارز های پر ریسک خارج و به تتر تبدیل شده و مقداری دیگر تبدیل به پول فیات شده است.

طی یک هفته اخیر، رمزارز های نیرو اتریوم با نماد neiro به میزان ۱۳۰ درصد، دیتا آنرشیپ پروتکل با نماد dop به میزان ۳۲ درصد و ترایب با نماد tribe به میزان ۲۲ درصد بیشترین رشد را در این بازار منفی داشته اند و در مقابل، رمزارز های بیلی با نماد billy به میزان ۴۹ درصد، کوجیرا با نماد kuji به میزان ۴۶ درصد و ریف با نماد rif به میزان ۴۱ درصد بیشترین کاهش را تجربه کردند.

شاخص ترس و طمع نیز در محدوده ۲۹ قرار دارد؛ در حالیکه شاخص در روز قبل در محدوده ۱۷ قرار داشت که با جبران بخشی از افت های قیمتی، افزایش یافته و به ۲۹ رسیده است که همچنان نشانگر ترس است. حقیقت اینست که ریزش اخیر بازار رمزارز ها به نفع صرافی ها و پلتفرم های معاملاتی تمام شد و چه درآمدی که از زیان معامله گران و کارمزد های معاملات لوریج دار کسب نکردند ...!

کد خبر: ۲۹۸٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha