۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۹
قاچاق سوخت بیشترین پرونده در تعزیزات هرمزگان| ۳۸۰میلیارد تومان جریمه وصول شد
فیلم استان‌ها؛

قاچاق سوخت بیشترین پرونده در تعزیزات هرمزگان| ۳۸۰میلیارد تومان جریمه وصول شد

بندرعباس- مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان گفت:بیشترین پرونده‌های قاچاق در استان مربوط به فرآورده‌های نفتی بوده که ارزش ریالی محکومیت‌های آن‌ها بالغ بر دو هزار میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار بازار، کیومرث حسن‌پور با اشاره به وظایف تعزیرات حکومتی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، بالغ بر ۱۳ هزار پرونده در سه بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و دارو، و قاچاق کالا و ارز ثبت شده است.

حسن پور افزود: بیشترین تعداد پرونده‌ها مربوط به حوزه کالا و خدمات است و پس از آن قاچاق کالا قرار دارد، در این میان، بیشترین پرونده‌های قاچاق در استان مربوط به فرآورده‌های نفتی بوده که ارزش ریالی محکومیت‌های آن‌ها از نظر تعزیرات حکومتی بالغ بر ۲ همت (هزار میلیارد تومان) است از این مقدار، به دلیل قطعی نشدن برخی پرونده‌ها، ۳۸۰ میلیارد تومان وصولی داشته‌ایم که به نفع خزانه دولت ضبط شده است.

وی، با بیان اینکه علاوه بر جزای نقدی، برخی کالاها به نفع ستاد اجرایی فرمان امام و برخی دیگر که بلاصاحب هستند، به نفع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تسلیم شده‌اند، ادامه داد: تعدادی از این کالاها نیز به جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی تحویل داده شده‌اند. هر یک از این ادارات متولی اموری هستند که در حیطه صلاحیت‌های تعزیرات حکومتی قرار دارند. این کالاها از طریق مزایده، مناقصه، یا حراج به فروش می‌رسند و نهایتاً مبلغ حاصل به نفع دولت ضبط می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی هرمزگان در پایان تأکید کرد: ما همچنان به تلاش خود برای نظارت و کنترل بازار ادامه خواهیم داد تا حقوق مصرف‌کنندگان و دولت حفظ شود.

کد خبر: ۲۹۸٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha