۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۹
پساب واریزی کارخانه یُد به تالاب اینچه پرتوزایی ندارد
رئیس کل دادگستری گلستان:

پساب واریزی کارخانه یُد به تالاب اینچه پرتوزایی ندارد

گرگان- رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مطابق بررسی کارشناسی سازمان انرژی هسته ای و اعلام نظر آن سازمان، بخشی از پساب های حاصل از استحصال یُد که به تالاب اینچه واریز می شود، پرتوزایی ندارد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از دادگستری گلستان، مسئولان قضایی و اجرایی استان گلستان، در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی به کارخانجات تولید ید گلستان رفتند و پای درد دل تولیدکنندگان این محصول نشستند.

حیدر آسیابی در این بازدید اظهار کرد: تلاش ما در ستاد اقتصاد مقاومتی استان هم کمک به رفع موانع حقوقی و مشکلات این واحد در چارچوب قانون است و هم رعایت ملاحظات زیست محیطی است

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: مطابق بررسی کارشناسی سازمان انرژی هسته ای و اعلام نظر آن سازمان، بخشی از پساب های حاصل از استحصال یُد که به تالاب اینچه واریز می شود، پرتوزایی ندارد.

وی از اجرای طرح مطالعاتی برای بررسی راهکارهای احیای تالاب اینچه هم خبر داد و گفت: این طرح زیر نظر سازمان محیط زیست در حال انجام است و در جلسه بعدی ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان، نتیجه این‌ مطالعات درباره چگونگی احیای تالاب اینچه ارائه خواهد شد.

آسیابی افزود: دستگاه های تبخیر هم وارد استان‌ شده که با استقرار این دستگاه ها بخش دیگری از دغدغه های زیست‌محیطی رفع خواهد شد.

گفتنی است، استحصال یُد در شمال استان گلستان، ایران را در شمار هفت تولیدکننده این ماده در جهان قرار داده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha