۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۳
مبادلات تجاری در استان کردستان ۳۶ درصد افزایش یافت
مدیرکل گمرکات کردستان:

مبادلات تجاری در استان کردستان ۳۶ درصد افزایش یافت

سنندج – امیدی، مدیرکل گمرکات استان کردستان از افزایش ۳۶ درصدی میزان مبادلات تجاری در این استان طی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار، فرامرز امیدی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای رونق تجارت خارجی در استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه به دنبال تسهیل در شرایط و رویه های گمرکی، مبادلات تجاری در کردستان ۳۶ درصد افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: تا پایان تیرماه سال جاری، بیش از یک میلیون و ۷۹۲ هزارتن مبادلات تجاری از گمرکات استان کردستان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۳۶ درصد افزایش را نشان می ‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان کردستان با بیان اینکه این میزان به ارزش بیش از دو میلیارد دلار بوده و از لحاظ دلاری ۱۰ درصد افزایش داشته است، افزود: اقلام صادراتی به ۱۸ کشور جهان ارسال شده است.

وی با اشاره به انجام تشریفات گمرکی افزون بر یک میلیون تن انواع کالای ترانزیتی در استان کردستان، افزود: ارزش این اقلام حدود یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون دلار بود که تشریفات گمرکی آن از گمرک باشماق مریوان انجام شد.

امیدی عنوان کرد: ۹۹۴ هزار و ۹۳۳ تن از این میزان به ارزش بیش از ۶۵۳ میلیون دلار طی ترانزیت مبدا به کشور وارد شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۰۷ درصد و به لحاظ ارزش هم ۴۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان کردستان است که هم ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و هم ترانزیت خارجی مقصد در آن انجام می ‌شود.

علاوه بر باشماق، مرز سیرانبند بانه نیز علیرغم مشکلات و کمبودهای جدی طی چند سال اخیر به یکی از مرزهای مهم در مبادلات تجاری کشورمان با اقلیم کردستان عراق تبدیل شده است.

کد خبر: ۲۹۸٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha