۲۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۸
مجلس طرحی برای تهیه کارت‌های اعتباری جهت خرید کالا ندارد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مجلس طرحی برای تهیه کارت‌های اعتباری جهت خرید کالا ندارد

موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره اعطای کارت اعتباری گفت: هنوز در این رابطه بحثی در مجلس و کمیسیون اقتصادی مطرح نشده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید کاظم موسوی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته کالاهایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد می‌شد، با قیمت آزاد در بازار به فروش می‌رسید، گفت: این مسئله باعث شده است، اقشار ضعیف عملاً نتوانند از کالاهای اساسی استفاده کنند.

وی افزود: برنامه خوبی توسط مجلس برای تأمین کالاهای اساسی ترسیم شده است و در این راستا با همتی رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و همچنین بانک‌های عامل جلساتی را برگزار کرده‌ایم. این بخش‌ها قرار است برای تأمین کالاهای اساسی ارز اختصاص دهند و امیدوار هستیم دولت در عمل به آن ورود کند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ارزهای باقی مانده در خارج از کشور به داخل وارد شود، کالاهای اساسی به راحتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: این اقدام همچنین باعث خواهد شد نوسانات قیمت ارز و باقی اقلام بازار کنترل شود. این کار باید توسط شرکت‌هایی که صادرات غیر نفتی انجام می‌دهند انجام شود.

وی با اشاره به ارزهای صادراتی که باید به دولت بازگشت داده شود، اظهار کرد: اگر صادرکننده‌ای در بازگشت ارز از خارج از کشور امتناع کند، باید به قوه قضائیه ارجاع داده شود و با ایشان برخورد شود.

این نماینده مجلس درباره اعطای کارت اعتباری گفت: هنوز در این رابطه بحثی در مجلس مطرح نشده است و کمیسیون اقتصادی نیز در این رابطه ورود نکرده است و اساساً چنین طرحی وجود ندارد اما برای تأمین کالاهای اساسی و دارویی برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۹٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha