۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کیف پول اتریوم چیست؟

کیف پول اتریوم چیست؟

ارز دیجیتال اتریوم با ارزش بالای بازار خود، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. روزانه افراد بسیاری پس از تحلیل اتریوم، اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم می‌کنند.

به گزارش بازار، ارز دیجیتال اتریوم با ارزش بالای بازار خود، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ارزهای بازار کریپتوکارنسی محسوب می‌شود. روزانه افراد بسیاری پس از تحلیل اتریوم، اقدام به سرمایه‌گذاری و خرید اتریوم می‌کنند. یکی از دغدغه‌های مهم بین فعالان بازار ارزهای دیجیتال، نگهداری امن از دارایی‌ها است. کیف پول اتریوم یک ابزار مهم برای نگهداری امن و مدیریت اتریوم است که به کمک آن می‌توانید از قیمت اتریوم در هر لحظه نیز آگاه شوید. کیف پول‌های اتریوم شامل انواع مختلفی است که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

کیف پول اتریوم چیست؟

کیف پول اتریوم یک ابزار ضروری برای کاربران بلاک چین اتریوم است. افراد می‌توانند پس از تحلیل اتریوم و اقدام به خرید اتریوم، توکن‌های خود را در کیف پول اتریوم به‌صورت ایمن نگهداری کنند. این امنیت به کاربران کمک می‌کند که با افزایش قیمت اتریوم در آینده، آن‌ها را به فروش رسانده و سود کنند. در حال حاضر اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار است. این توکن از استاندارد ERC-۲۰ استفاده می‌کند که توسط کیف پول‌های اتریوم پشتیبانی می‌شود.

کیف پول اتریوم چگونه کار می‌کند؟

کیف پول اتریوم دارای یک کلید خصوصی (رمز کیف پول) و کلید عمومی (آدرس کیف پول) است که به کمک آن انجام تراکنش را در شبکه اتریوم ممکن می‌کند. نحوه کار کیف پول اتریوم به این شکل است که کیف پول کلیدهای خصوصی را به‌طور امن ذخیره می‌کند. هر کیف پول اتریوم با یک آدرس منحصربه‌فرد اتریوم مرتبط است که برای دریافت و ارسال اتر (ETH) و سایر توکن‌های مبتنی بر اتریوم استفاده می‌شود. علاوه بر این، کیف پول امکان مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها، بررسی موجودی حساب و قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر بسیاری از کیف پول‌های اتریوم به کاربران اجازه می‌دهند با قراردادهای هوشمند تعامل کنند و از امکاناتی مانند شرکت در برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi)، استیکینگ و موارد دیگر نیز بهره‌مند شوند. برخی از کیف پول‌های پیشرفته اتریوم ویژگی‌های امنیتی بیشتری مانند احراز هویت دو مرحله‌ای (۲FA)، پشتیبانی از چند امضا و احراز هویت بیومتریک را به کاربران ارائه می‌دهند.

انواع کیف پول اتریوم

کیف پول‌های اتریوم به دو دسته‌ی کیف پول‌های سخت‌افزاری و کیف پول‌های نرم‌افزاری تقسیم می‌شوند. در این کیف پول‌ها می‌توانید قیمت اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید، با این‌حال برای خرید اتریوم باید از طریق صرافی‌ها اقدام کنید.

هر کدام از این کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در ادامه آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

کیف پول نرم‌افزاری اتریوم

کیف پول‌های نرم‌افزاری اتریوم (Software Wallet) که با نام کیف پول‌های گرم (Hot Wallet) نیز شناخته می‌شوند را می‌توانید به‌صورت آنلاین در گوشی موبایل و سیستم کامپیوتر خود استفاده کنید. این کیف پول‌ها گزینه‌ی مناسبی برای افرادی است که قصد نگهداری کوتاه‌مدت و میان‌مدت از دارایی‌های اتریوم خود دارند. به همین دلیل هر زمان که بخواهید به‌سرعت می‌توانید با تغییر قیمت اتریوم، دارایی‌های خود را جابه‌جا کرده و نسبت به فروش و خرید اتریوم اقدام نمایند. این کیف پول‌ها به ۲ نوع اصلی حضانتی (Custodial) و غیر حضانتی (Non-Custodial) تقسیم می‌شوند. در نظر داشته‌باشید که با توجه به اتصال کیف پول‌های گرم به اینترنت، امکان هک شدن آن‌ها وجود دارد.

کیف پول سخت‌افزاری اتریوم

کیف پول‌های سخت‌افزاری اتریوم (Hardware Wallet) نوع دیگری از کیف پول‌ها هستند که امنیت بالاتری نسبت به کیف پول‌های نرم‌افزاری دارند. این کیف پول‌ها به‌صورت آفلاین کار می‌کنند و اغلب به شکل فلش مموری هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری گزینه‌ای مناسب برای افرادی است که به دنبال نگهداری از اتریوم برای مدت طولانی هستند. کلیدهای خصوصی که به‌واسطه کیف پول‌ها تهیه می‌شوند، مهم‌ترین ابزار برای جابجایی ارزهای دیجیتال است.

نکات مهم در انتخاب کیف پول اتریوم

نکات مهم در انتخاب کیف پول اتریوم

با توجه به تعداد بالای کیف پول‌های اتریوم، گزینه‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار دارد که بتوانند پس از خرید اتریوم نسبت به نگهداری از دارایی خود اقدام کنند. این گستردگی گزینه‌ها معمولا انتخاب را برای کاربران سخت می‌کند. در ادامه ویژگی‌های مهم در انتخاب کیف پول اتریوم را به شما معرفی می‌کنیم:

  • نوع کیف پول
    اولین نکته‌ای که باید در انتخاب کیف پول دقت کنید، انتخاب بین کیف پول‌های نرم‌افزری و سخت‌افزاری است.

  • رابط کاربری کیف پول
    کیف پول‌هایی مانند تراست ولت که دارای رابط کاربری ساده‌ای هستند، محبوبیت بالایی بین کاربران مبتدی و حرفه‌ای دارند.

  • ویژگی‌های امنیتی کیف پول
    ویژگی‌های امنیتی پیشرفته کیف پول از جمله احراز هویت دو مرحله‌ای از نکات مهم در انتخاب کیف پول اتریوم است. برای داشتن امنیت بیشتر می‌توانید از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند ترزور استفاده کنید.

  • حضانتی یا غیر حضانتی بودن
    اگر قصد دارید کنترل کامل دارایی‌های و کلیدهای خصوصی را در اختیار داشته‌باشید، انتخاب یکی از کیف پول‌های غیرحضانتی مناسب شماست.

  • تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده
    تعداد ارزهای دیجیتالی که توسط یک کیف پول پشتیبانی می‌شود نکته مهمی در انتخاب کیف پول اتریوم است. کیف پول‌هایی مانند متامسک، علاوه‌بر پشتیبانی از اتریوم، از بسیاری از دیگر ارزهای بازار کریپتو نیز پشتیبانی می‌کنند.

  • قابلیت استیکینگ
    قابلیت استیکینگ به کاربران کمک می‌کند که به کمک دارایی‌های اتریوم خود به‌صورت غیرفعال درآمد کسب کنند. در صورتی که به دنبال کسب درآمد از اسیکینگ هستید، کیف پولی را انتخاب کنید که از ویژگی پشتیبانی کند.

بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری اتریوم

کیف پول‌های نرم‌افزاری اتریوم به‌دلیل رابط کاربری ساده و جذابی که دارند، بسیار مورد توجه کاربران قرار دارند. برخی از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند شامل موارد زیر هستند:

  • تراست ولت Trust Wallet

  • متامسک MetaMask

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری اتریوم

کیف پول‌های سخت‌افزاری با توجه به آفلاین بودن خود امنیت بالایی برای نگهداری از اتریوم ارائه می‌دهند. مهم‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری که از اتریوم پشتیبانی می‌کنند عبارت‌اند از:

  • ترزور مدل تی Trezor Wallet Model T

  • لجر نانو ایکس Ledger Nano X

کلام پایانی؛ کیف پول اتریوم ابزاری ضروری برای کاربران

اتریوم یکی از ارزهای دیجیتال مهم است و افراد زیادی علاقه‌مند به خرید اتریوم و سرمایه‌گذاری در آن هستند. قیمت اتریوم طی سال‌های اخیر نوسانات مختلفی را تجربه کرده‌است و توصیه می‌شود قبل از سرمایه‌گذاری در آن، نسبت به تحلیل اتریوم و مشورت با افراد متخصص و با تجربه اقدام کنید. کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اتریوم گزینه‌های مناسبی برای نگهداری امن اتریوم‌های شما هستند و می‌توانید بهترین گزینه را با توجه به اولویت‌های خود انتخاب کنید.

کد خبر: ۲۹۸٬۳۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha