۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
آغاز افزایش دما در کشور از امروز| هشدار ناپایداری شدید موسمی در ۴ استان

آغاز افزایش دما در کشور از امروز| هشدار ناپایداری شدید موسمی در ۴ استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار ناپایداری شدید موسمی در ۴ استان کشور و احتمال وقوع سیلاب از آغاز روند گرم شدن هوا در اکثر مناطق طی امروز خبر داد.

به گزارش بازار، بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق هرمزگان، جنوب شرق فارس، جنوب و جنوب غرب کرمان در برخی ساعات به‌ویژه در بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک و تگرگ پیش‌بینی شده است.

سه‌شنبه این وضعیت با شدت بیشتری در جنوب سیستان ادامه دارد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارش‌های پراکنده و رعدوبرق در شمال هرمزگان و جنوب شرق فارس روی می‌دهد.

روز جمعه در اکثر مناطق ایران جو آرامی برقرار است. طی ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور، مناطقی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

طی ۳ روز آینده در نیمه شمالی ایران افزایش نسبی دما روی خواهد داد. امروز خلیج‌فارس، تنگه هرمز و طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

هشدار ادامه فعالیت شدید ناپایداری‌های موسمی (به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب)

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گاهی همراه با خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ و سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۱۶: نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان، جنوب شرق فارس.

اثر مخاطره: سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، وزش باد شدید، گردوخاک، کاهش دید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده، آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی.

کد خبر: ۲۹۸٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha