۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
ناگزیر از حرکت به سمت برقی‌سازی خودروها هستیم
وزیر صمت:

ناگزیر از حرکت به سمت برقی‌سازی خودروها هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امروز با توجه به مسائل زیست‌محیطی و آلودگی هوا، ناچار هستیم به سمت برقی‌سازی خودروها حرکت کنیم.

به گزارش بازار، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس علی‌آبادی» امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح دومین خط تولید شارژرهای خودرو برقی در آزادراه تهران- قزوین (پنج کیلومتر بعد از پل کردان) تاکیدکرد: در حوزه خودروهای برقی، با جهان در این زمینه همگام شده‌ایم؛ ضمن اینکه سرریز فناوری این برقی‌سازی می‌تواند در سایر صنایع اثرگذار باشد و به‌طور قطع محرک مشاغل بسیار زیادی خواهد بود.

وی ادامه‌داد: بحث خودروی برقی به ۲ دلیل یک واقعیت گریز ناپذیر است، شهرهای ما دیگر توان تحمل آلودگی محیط زیستی را ندارند و همچین سوخت بنزین و گازوئیل بار هزینه‌ای زیادی را به کشور تحمیل می‌کند، اما خودروهای برقی امکان استفاده از سوخت های تجدیدپذیر را برای ما فراهم می‌کند.

وزیر صمت با بیان اینکه این ایستگاه شارژ از نوع ۲۴۰ کیلووات و با ۲ شارژر فست ۱۲۰ کیلوواتی است؛ به عبارت ساده‌تر این ایستگاه شارژ می‌تواند به‌صورت هم‌زمان چهار خودرو را با استانداردهای CCS۲ و GB/T شارژ کند.

وی اضافه‌کرد: در حال حاضر مالکان خودروهای برقی با استاندارد شارژ CCS۲ و GB/T می توانند از شارژرهای DC این جایگاه استفاده کنند.

گفتنی است در حال حاضر شرکت «مکو» گروه مپنا و تعدادی دیگر از تولیدکنندگان زیرساخت شارژ خودروهای برقی، پروژه هایی را در مسیرهای بین شهری آغاز کرده‌اند.

بدیهی است که همکاری و مشارکت مالکان مراکز خدماتی بین شهری می توانند در مسیر ایجاد زیرساخت شارژ خودروهای برقی تاثیر بسیاری داشته باشد و از سویی سودآوری را برای این مراکز ایجاد کند.

کد خبر: ۲۹۸٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha