۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۹
قفل جذب سرمایه گذاری در ایران باید بشکند
برگزاری نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری در ایران

قفل جذب سرمایه گذاری در ایران باید بشکند

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: با برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری در ایران، تلاش داریم قفل سرمایه‌گذاری خارجی بشکند.

بازار؛ گروه صنعت: سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران امروز یکشنبه ۱۴ مردادماه در نشست خبری رویداد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران گفت: ما در سازمان توسعه تجارت متولی تجارت خارجی کشور هستیم و خدمات یکی از حوزه های مهم برای صادرات است. به نحوی که ۶۰تا ۷۰ درصد بسته صادراتی برخی کشورها به حوزه خدمات مربوط است اما در ایران این حوزه مغفول مانده بود.


به دنبال شناسنامه دار کردن صادرات خدمات هستیم
قنادزاده افزود: بنابراین به دنبال آن هستیم که صادرات خدمات در ایران مانند صادرات کالا، شناسنامه‌دار شود.
معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: یکی از تلاش‌های جدی ما این است که وقتی آمار تجارت کشور را اعلام می کنیم آمار صادرات حوزه خدمات اعم از خدمات فنی مهندسی، نرم‌افزار، خدمات فرهنگی و... اعلام شود.
قنادزاده با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی در حوزه خدمات داریم، گفت: یکی از ضرورت‌های ما این است که بستری درست کنیم که ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، معافیت ها و... را معرفی کنیم. خیلی از دستگاه های ما از جمله مناطق آزاد، بسته های سرمایه گذاری آماده کرده اند که دیده نشده است.
بنابراین حوزه جذب سرمایه‌گذاری خارجی مورد توجه ما قرار گرفت و چون اولین تجربه است، این را در بخش های خصوصی و دولتی برگزار کنیم. این رویداد با همت سازمان توسعه تجارت برگزار خواهد شد.
وی افزود: این نمایشگاه که از ۵ تا ۷ مهرماه برگزار می‌شود، نمایشگاه جامع معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری است و امیدواریم با معرفی روابط خوبی که در حوزه بین الملل شکل گرفته، قفلی که بر جذب سرمایه گذاری خورده بشکند.

بسته های مفصل برای سرمایه گذاری همسایگان در ایران
محمود بازاری، مدیرکل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت در مورد رویداد معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران نیز گفت: با فضای تعاملات تجاری و اقتصادی با همسایگان می‌توانیم فرصت های سرمایه پذیری کشور را معرفی کنیم.
برگزاری برنامه‌های محتوایی و نشست‌های تجاری و تخصصی با مهمانان خارجی هدف اصلی از این نمایشگاه است. وی افزود: امیدواریم با همکاری خوب وزارت امور خارجه بتوانیم یک دستاورد مثبت و خوب را برای اولین دوره نمایشگاه کسب کنیم.

کد خبر: ۲۹۸٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha