۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴
شرکت «وارن بافت» تقریباً نیمی از سهام اپل خود را فروخت

شرکت «وارن بافت» تقریباً نیمی از سهام اپل خود را فروخت

شرکت برکشر هاتاوی (Berkshire Hathaway) متعلق به «وارن بافت» تقریباً نیمی از سهام خود در اپل را طی سه‌ماهه گذشته فروخته است.

به گزارش بازار، براساس گزارش CNBC، این شرکت مستقر در اوماها در پرونده درآمدی خود فاش کرد که دارایی‌اش در قالب سهام اپل در پایان سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی ۸۴.۲ میلیارد دلار ارزش داشته است. این موضوع نشان می‌دهد که برکشر هاتاوی کمی بیشتر از ۴۹ درصد از سهام خود در غول سازنده آیفون را فروخته است. البته حتی پس از این فروش نیز، اپل همچنان بزرگ‌ترین دارایی این شرکت در قالب سهام محسوب می‌شود.

افزایش میزان سهام فروخته‌شده از اپل توسط وارن بافت

بافت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ نیز ۱۳ درصد از سهام خود در اپل را فروخته بود و در نشست سالانه برکشر اشاره کرد که این تصمیم به دلایل مالیاتی صورت گرفته است. اما افزایش میزان سهام فروخته‌شده توسط او نشان می‌دهد که دلیل اصلی آن شاید چیزی جز مالیات باشد.

ارزش سهام اپل در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ به‌خاطر نگرانی‌هایی که از بابت عقب‌ماندن این شرکت در زمینه هوش مصنوعی وجود دارد، کاهش یافت، اما در سه‌ماهه دوم رشد کرد و با افزایش ۲۳ درصدی به رکورد جدیدی رسید، زیرا سازنده آیفون در مورد هوش مصنوعی خود جزئیات بیشتری را به سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

وارن بافت ۹۳ ساله در طول دوران حرفه‌ای خود تا حد زیادی از شرکت‌های فناوری اجتناب می‌کرد. برکشر خرید سهام اپل را در سال ۲۰۱۶ آغاز کرد و بافت در طول این سال‌ها به‌قدری به اپل علاقه‌مند شد که خرید سهام آن را افزایش داد. حالا بزرگ‌ترین دارایی سهامی برکشر هاتاوی مربوط به سهام اپل است، و بافت این غول فناوری را بعد از سرویس بیمه خود، دومین‌ کسب‌وکار مهم جهان می‌نامد.

این گزارش درحالی منتشر شده است که اپل اخیراً گزارش درآمد سه‌ماهه خود را اعلام کرد. غول فناوری با رشد فروش آیپد سود ۲۱.۴ میلیارد دلاری را گزارش کرده بود. همچنین فروش جهانی آیفون برای دومین سه‌ماهه متوالی کاهش یافته بود که دلیل آن تا حد زیادی به رقبای چینی اپل مانند هواوی مربوط می‌شود.

کد خبر: ۲۹۸٬۱۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha