موتور جستجو SearchGPT توسط نشریات بزرگی مانند نیویورک تایمز مسدود شد

موتور جستجو SearchGPT توسط نشریات بزرگی مانند نیویورک تایمز مسدود شد

حدود یک هفته پس از معرفی موتور جستجو مبتنی بر هوش مصنوعی SearchGPT توسط OpenAI، برخی از بزرگ‌ترین ناشران اخبار اعلام کرده‌اند که این موتور جستجو را مسدود کرده‌اند.

به گزارش بازار، براساس گزارش اینسایدر، نیویورک تایمز و حداقل ۱۳ سایت خبری دیگر ابزار استخراج اطلاعات OAI-SearchBot را مسدود کرده‌اند. OpenAI با کمک این ابزار می‌تواند نتایج موردنظر کاربران SearchGPT را به آن‌ها نشان دهد، بنابراین نیویورک تایمز و نشریات دیگر در نتایج این موتور جستجو نمایش داده نمی‌شوند.

از دیگر نشریات موجود در این لیست به Wired و نیویورکر اشاره شده است.

ادعاهای OpenAI نسبت به موتور جستجو SearchGPT

OpenAI در زمان معرفی SearchGPT تأکید کرد که OAI-SearchBot برای جمع‌آوری داده‌های آموزشی مدل‌های هوش مصنوعی خود مانند GPT-۵ استفاده نمی‌شود. همچنین به صاحبان وب‌سایت‌ها توصیه کرد که برای «اطمینان از اینکه در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند» دسترسی لازم برای این ابزار را فراهم کنند.

بااین‌وجود، موتور جستجو هوش مصنوعی SearchGPT که به‌عنوان یک رقیب جدی برای گوگل معرفی شده، بدون دسترسی ابزار جمع‌آوری اطلاعات خود به این وب‌سایت‌ها، یک ضعف بزرگ نسبت به رقیب خواهد داشت.

OpenAI ابزار جمع‌آوری محتوا دیگری با نام GPTbot هم دارد که داده‌های موجود در اینترنت را برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی جمع‌آوری می‌کند. صدها وب‌سایت این ابزار را نیز مسدود کرده‌اند. البته برخی از نشریات مانند مجله تایم و وال‌استریت‌ژورنال در زمینه استفاده از این ابزار با OpenAI قرارداد تجاری بسته‌اند.

احتمالاً استارتاپ سازنده ChatGPT برای محصول جدید خود، یعنی SearchGPT نیز مجبور به امضای قرارداد جدیدی با این نشریات خواهد شد یا در قراردادهای فعلی خود تغییراتی را اعمال می‌کند.

کد خبر: ۲۹۸٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha