۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۳
افزایش حباب مثبت سکه های طلا| حباب سکه بیش از 8 میلیون شد
گزارش تحرکات قیمت طلا

افزایش حباب مثبت سکه های طلا| حباب سکه بیش از 8 میلیون شد

تمام سکه امامی به مبلغ ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه به مبلغ ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان و ربع سکه به مبلغ ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان حباب دارد که نسبت به هفته گذشته کمی افزایش یافته است.

هادی بهرامی؛ بازار: سرمایه گذاری در بازار های طلا یکی از گزینه های کم ریسک میباشد که در مقابل تورم و اتفاقات سیاسی-نظامی بازدهی مثبت داشته و همیشه مورد استقبال سرمایه گذاران بوده است. اگر به نمودار اونس جهانی، صندوق ها و سکه های طلا تواجه کنید، متوجه میشوید که طلا در بلند مدت روند صعودی خود را حفظ کرده و دلیل اصلی آن هم تقاضا و اعتماد سرمایه گذار است. سرمایه‌ گذاری در دلار نیز یکی از روشهای مناسب کسب بازدهی از بازارهای مالی داخلی است که تنها در صورت تحلیل درست شرایط اقتصادی میتوان در این زمینه به موفقیت دست یافت.


با توجه به نرخ رشد تورم و بروز اتفاقات شوک آور به اقتصاد و احساسات سرمایه گذاران پیشنهاد میشود بخشی از پرتفوی خود را به طلا که انواع مختلفی از کالا ها و بازار ها را دارد اختصاص بدهید. البته ما سرمایه گذاران باید کالا و یا بازاری را انتخاب کنیم که کمترین ریسک و بیشترین بازدهی را نسبت به رقبای خود داشته باشد. به طور مثال در بازار های طلا ما گزینه های مختلفی از خرید های اسپات داریم که میتوان به طلای ۱۸ عیار زینتی، تمام سکه، نیم سکه، ربع سکه، شمش و صندوق های طلا اشاره کرد.

نام بازار و کالا

آخرین قیمت

بازدهی روزانه

بازدهی هفتگی

اونس جهانی

۲۴۳۴ دلار

۰.۵

۳.۱

تمام سکه

۴۳ میلیون تومان

۱.۲

۴.۲

نیم سکه

۲۳.۶ میلیون تومان

۰.۴

۳.۵

ربع سکه

۱۵.۶ میلیون تومان

۰.۶۵

۵

شاخص صندوق ها

۲۸۷۷ واحد

۲.۳

۵

















در حال حاضر اونس جهانی طلا در محدوده ۲۴۳۴ دلار قرار دارد که نیم درصد بازدهی منفی را تجربه کرده و ۳.۱ درصد بازدهی را طی یک هفته اخیر به ثبت رسانده است. تمام سکه در محدوده ۴۳ میلیون تومان، نیم سکه ۲۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و شاخص صندوق های طلا در محدوده ۲۸۷۷ واحد قرار دارد که به ترتیب ۱.۲، ۰.۴، ۰.۶۵ و ۲.۳ درصد بازدهی را طی یک روز اخیر تجربه کردند. بیشترین بازدهی را ربع سکه و صندوق های طلا به میزان ۵ درصد و کمترین بازدهی را اونس جهانی طلا به یمزان ۳.۱ درصد طی یک هفته اخیر داشته اند.


حباب سکه های طلا
تمام سکه امامی به مبلغ ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه به مبلغ ۶ میلیون و ۱۴۷ هزار تومان و ربع سکه به مبلغ ۶ میلیون و ۸۷۲ هزار تومان حباب دارد که نسبت به هفته گذشته کمی افزایش یافته است. صندوق طلای عیار به میزان ۱ درصد، صندوق طلای لوتوس به میزان ۰.۵ درصد و صندوق مثقال آگاه به میزان صفر درصد حباب مثبت دارند که نشان میدهد اکثر صندوق های طلا با افت قیمتی که طی هفته های گذشته داشتند، حباب مثبت زیادی ندارند و این مورد میتواند به جذابیت ان ها در خرید و سرمایه گذاری بیفزاید.


با توجه به شرایط اقتصادی و بازار های مالی، پیشنهاد میشود حداقل ۳۵ درصد و حداکثر ۵۰ درصد از بودجه تان را به خرید طلای فیزیکی، سکه و بخصوص صندوق طلا اختصاص دهید. همانطور که گفته شد، ماهیت سرمایه گذاری در طلا بلند مدت است و صندوق های طلا نیز بازدهی بیشتری نسبت به خود طلا و سکه دارند که اگر بتوانیم از میان صندوق ها بهترین گزینه را در موقعیتی کم ریسک بخریم، بیشترین بازدهی را کسب خواهیم کرد.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha