۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹
چرا قیمت بیت کوین دوباره کاهش یافت؟

چرا قیمت بیت کوین دوباره کاهش یافت؟

قیمت بیت کوین به دنبال جلسه فدرال رزرو و همچنین افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه، کاهش یافت و به زیر محدوده ۶۵٬۰۰۰ دلار رسید.

به گزارش بازار، قیمت بیت‌ ‌کوین در ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) تا محدوده ۶۴٬۵۹۴ دلار سقوط کرد. این اولین بار از ۲۵ جولای (۴ مرداد) بود که قیمت بیت کوین به زیر محدوده ۶۵٬۰۰۰ دلار می‌رسد. بیت‌ ‌کوین سپس برای مدت کوتاهی تا محدوده ۶۵٬۰۵۷ دلار افزایش یافت اما دوباره به زیر این سطح سقوط کرد.

کاهش قیمت بیت کوین

کاهش قیمت بیت کوین

به طور کلی بیت کوین به دنبال تصمیم کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) مبنی بر حفظ نرخ بهره در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد کاهش یافت. البته تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند که این شاخص ثابت می‌ماند

جروم پاول (Jerome Powell)، رییس فدرال رزرو، تاکید کرد که اقتصاد آمریکای با «سرعت ثابتی» در حال رشد است و رشد شاخص تولید ناخالص داخلی این مسئله را تایید می‌کند. علاوه بر این طبق گفته‌های او رشد هزینه‌های مصرف‌کننده آهسته شده و در راستای تورم ۲ درصدی مورد نظر فدرال رزرو قرار دارد. پاول ادامه داد: تورم به طور قابل‌توجهی از نرخ ۷ درصد به ۲.۵ درصد کاهش یافته است. ما به شدت متعهد هستیم که تورم را به ۲ درصد برگردانیم تا از یک اقتصاد قوی که به نفع همه باشد، حمایت کنیم.

پلتفرم The Kobeissi Letter خاطرنشان کرد: پاول کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر (شهریور) را تایید نکرده اما لحن او خوش‌بینانه‌تر به نظر می‌رسد.

مارک زندی (Mark Zandi)، اقتصاددان ارشد پلتفرم Moody’s Analytics، اعلام کرده است: داده‌های تورمی باید بهتر شوند تا فدرال رزرو از آن پیروی کند، اما همه نشانه‌ها حاکی از آن است که این کار انجام خواهد شد. سرمایه‌گذاران تمام جهان از این موضوع خوشحال می‌شوند؛ چون بازار سهام بسیار بالا رفته و بازده اوراق قرضه پایین می‌آید.

علاوه بر این به نظر می‌رسد افزایش تنش‌های ژئولیتیکی خاورمیانه هم در ریزش قیمت بیت‌ ‌کوین موثر بوده است. این اولین بار نیست که قیمت بیت کوین به دنبال افزایش تنش‌های خاورمیانه کاهش می یابد. این اتفاق در ماه آوریل (فروردین) هم تکرار شده بود.

کد خبر: ۲۹۷٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha