رشد دو برابری کسب‌وکار مرکز داده با تراشه‌های هوش مصنوعی
گزارش مالی جدید AMD:

رشد دو برابری کسب‌وکار مرکز داده با تراشه‌های هوش مصنوعی

درآمد و سود AMD در سه‌ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۲۴ بیشتر از انتظار تحلیلگران بوده است.

به گزارش بازار، شرکت AMD گزارش درآمد خود برای سه‌ماهه منتهی به ژوئن ۲۰۲۴ را اعلام کرده که عملکرد بهتری نسبت به انتظار تحلیلگران داشته است. این گزارش به رشد مداوم تراشه‌های هوش مصنوعی این شرکت اشاره دارد.

براساس گزارش مالی فصل دوم AMD، عملکرد این شرکت در برابر انتظار تحلیلگران به شرح زیر است:

  • سود هر سهم: ۶۹ سنت در مقابل ۶۸ سنت موردانتظار
  • درآمد: ۵.۸۴ میلیارد دلار در مقابل ۵.۷۲ میلیارد دلار موردانتظار

کسب‌وکار مرکز داده این شرکت در یک سال دو برابر رشد کرده و به درآمد ۲.۸۳ میلیارد دلاری رسیده است. رشد این سه‌ماهه عمدتاً به‌دلیل تراشه شتاب‌دهنده Instinct MI۳۰۰ به‌دست آمده است که با چیپ H۱۰۰ AI انویدیا رقابت می‌کند. «لیزا سو»، مدیرعامل AMD می‌گوید که این تراشه تنها در یک سه‌ماهه بیش از ۱ میلیارد دلار فروش داشته و عملکرد آن فراتر از انتظار بوده است.

AMD به‌دنبال انویدیا در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی

به‌نظر می‌رسد که AMD نیز قصد دارد مسیر مشابه انویدیا را پیش بگیرد و هر سال تراشه‌های هوش مصنوعی جدیدی عرضه کند. این شرکت در تماس با سرمایه‌گذاران اعلام کرد که تراشه MI۳۲۵X در سه‌ماهه چهارم امسال، MI۳۵۰ در سال ۲۰۲۵ و MI۴۰۰ در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد.

خانم سو می‌گوید که تراشه MI۳۵۰ با چیپ Blackwell انویدیا رقابت خواهد کرد که اواخر سال گذشته به‌عنوان «قدرتمندترین تراشه هوش مصنوعی دنیا» معرفی شد.

درآمد کسب‌وکار اصلی AMD که از ساخت پردازنده‌های مرکزی (CPU) لپ‌تاپ‌ها و سرورها است، نسبت به دوره مشابه سال قبل ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده و به ۱.۵ میلیارد دلار رسیده است. این موضوع نشان می‌دهد که بازار رایانه‌های شخصی پس از رکود چند سال گذشته درحال بهبود است.

AMD که همچنین تراشه کنسول‌ها و کارت‌های گرافیک را تولید می‌کند، برای بخش گیمینگ خود درآمد ۶۴۸ میلیون دلاری را اعلام کرده است که نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد کاهش یافته است. تحلیلگران برای این بخش، انتظار فروش ۶۷۶ میلیون دلاری را داشته‌اند.

در نهایت، بخش Embedded این شرکت که شامل محصولات صنعتی شرکت Xilinx می‌شود و سال ۲۰۲۲ توسط AMD خریده شد، ۸۶۱ میلیون دلار درآمد داشته که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۹۷٬۶۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha