۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
واکنش بازارها با ترور کاذب است / مراقب فضاسازی دلالان باشید
بازار بررسی کرد

واکنش بازارها با ترور کاذب است / مراقب فضاسازی دلالان باشید

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر در موقعیت تنش قیمت ارز بالا رفته و بعد افت قابل توجهی داشته‌است همواره دلالان در شرایط مشابه کنونی به تبل گرانی می‌زنند تا مردم را گول بزنند.

بازار؛ گروه اقتصادی: به طور قطع تبعات ترور اسماعیل هنیه برای اسرائیل بسیار بزرگ خواهد بود و مقاومت انتقام او را خواهد گرفت. اما در شرایط کنونی این مسأله واکنش هیجانی در بازار خواهد داشت. همانطوری که فضای روانی منجر به معاملات منفی در بازار سرمایه شده است. آنهم در شرایطی که بازار به کف حمایتی رسیده بود و بسیاری از فعالان بازار سهام انتظار برخورد با سطح حمایتی و بازگشت شاخص داشتند.

وضعیت کنونی بازار سهام نشان می‌دهد که فضای روانی نمادهای طلا را مثبت کرده و برعکس سایر نمادها منفی شدند. چراکه فرض بر این است که احتمالا قیمت دلار بالا خواهد رفت. اما این موقعیت مشابه وعده صادق در فروردین ۱۴۰۳ است. در آن مقطع زمانی بعد از عملیات وعده صادق قیمت دلار حدود ۷۲ هزار تومان باز شد. اما بعد از اینکه اسرائیل نتوانست اقدامی جدی علیه ایران انجام دهد قیمت دلار فروکش کرد.

در آن زمان بسیاری از مردم دلار با قیمت بالا خریده بودند. تصور آنها این بود که افزایش قیمت دلار ادامه می‌یابد. درحالی که دولت از نظر منابع ارزی دستش باز بود. بنابراین در شرایط کنونی نیز احتمال تکرار همان اتفاق وجود دارد.

در این موقعیت کسانی زیان می‌بینند که وارد بازار ارز شوند. چراکه منابع ارزی به اندازه تامین همه تقاضا در اختیار بانک مرکزی قرار دارد. از طرف دیگر اسرائیل در موقعیت ضعف قرار دارد و نمی‌تواند در مقابل گروه مقاومت یمن، لبنان، فلسطین، عراق و… ایستادگی کند.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha