۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال یزد بر اساس سند یزد نوین
استاندار یزد مطرح کرد؛

تحقق ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال یزد بر اساس سند یزد نوین

یزد- استاندار یزد با اشاره به تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ گفت: برنامه‌ریزی پروژه‌های اشتغالزایی استان بر مبنای سند یزد نوین، اشتغال بانوان و نگهداشت نخبگان باشد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان یزد به ریاست استاندار و به منظور بررسی عملکرد و روند اشتغال زایی دستگاه‌های اجرایی استان در سال ۱۴۰۳ در سامانه رصد اشتغال و نظارت و نیز تبیین بسته سیاسی اشتغال آفرین ویژه دانش آموختگان در راستای تحقق اشتغال فارغ التحصیلان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲ محقق شده است، اظهار کرد: در راستای اشتغال زایی مبتنی بر نظام مسائل اشتغال استان، به صورت داوطلبانه اعلام شد از ۱۷۵۰۰ مورد تعهد اشتغال استان ۷ هزار نفر از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی خواهند بود.

مهران فاطمی تصریح کرد: بیشترین میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور در سال ۱۴۰۲ متعلق به استان یزد بوده که از این میزان ۸۵ درصد شاغلین بومی بوده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت شفافیت در توزیع اعتبارات، تسهیلات و منابع نظام مسائل اشتغال گفت: پروژه‌های اشتغالزای دستگاه‌های حمایتی باید بر مبنای سند یزد نوین با اثر معنادار بر اشتغال بانوان فارغ التحصیل و نگهداشت نخبگان باشد و اعتبارات بر اساس برنامه مشخص توزیع شود.

فاطمی با بیان اینکه تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از دروازه حوزه دانش بنیان می‌گذرد، عنوان کرد: جوانان فارغ التحصیل در قالب شرکت‌های دانش بنیان از مردمی‌ترین بخش‌ها بوده و در صورت صرف منابع در مسیر درست شاهد ایجاد تحول خواهیم بود.

استاندار یزد همچنین بر توزیع جغرافیایی صحیح و متوازن منابع و تسهیلات جهت تاثیر بر حوزه اشتغال دانش بنیان تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها به عنوان کارخانه مولد فارغ التحصیلان باید تاثیر بیشتری در کارگروه اشتغال استان داشته باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از کلی‌گویی در برنامه‌ریزی‌های حوزه اشتغال یادآور شد: برای هر کدام از برنامه‌های این حوزه نظیر مراکز مشاوره، کاریابی و کانون‌ها و برگزاری رویدادهای مختلف، پروژه استخراج و دستگاه مسئول و نتایج ماموریت‌ها به صورت شفاف مشخص شود.

فاطمی با اشاره به اهمیت مسئله جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی و بورسیه شغلی صنعتی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های استان در راستای پیگیری بیشتر این این مسائل، برگزاری جلسات هماهنگی را در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمامی آرمان‌های انسان به شرط برنامه‌ریزی و ایستادگی دست یافتنی است، گفت: بر اساس تجربه سه سال اخیر، اراده استوار مبتنی بر توکل بر خدا و پیگیری خستگی ناپذیر هر غیر ممکنی را ممکن خواهد کرد.

استاندار یزد عنوان کرد : مدیران و مسئولان استان با حرکت به سمت جذب سرمایه‌گذار نقاط هدف را در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و پیشرفت کشور شناسایی کنند.

کد خبر: ۲۹۷٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha