۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
ایلان ماسک گوگل را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا علیه ترامپ متهم کرد

ایلان ماسک گوگل را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا علیه ترامپ متهم کرد

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، گوگل را به دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و سوگیری علیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، متهم کرده است.

به گزارش بازار، ایلان ماسک اخیراً با انتشار پستی در ایکس، گوگل را به دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده است. در اسکرین‌شاتی که ماسک منتشر کرده، گوگل برای عبارت‌ «پرزیدنت دونالد» اسم ترامپ را در نتایج پیشنهادی نشان نمی‌دهد.

به ادعای ماسک، اگر در نوار جستجوی گوگل نام «دونالد» را بنویسید، گوگل آن را به‌درستی کامل نمی‌کند، یا با نوشتن عبارت «ترور رئیس‌جمهور...»، گوگل نام ترامپ را پیشنهاد نمی‌دهد.

تصویر جستجوی برای پرزیدنت دونالد در گوگل

پست این میلیاردر در فضای مجازی بازخوردهای مختلفی داشته است و سایر کاربران نیز گفته‌اند نتایج مشابهی گرفته‌اند. البته به نظر می‌رسد فقط در IPهای آمریکا این اتفاق می‌افتد و در سایر کشورها چنین مشکلی وجود ندارد.

انتقاد ایلان ماسک از گوگل درباره دخالت در انتخابات آمریکا

در اسکرین‌شات‌های ایلان ماسک و سایر کاربران، با نوشتن عبارت ناقص «پرزیدنت دونالد» در نوار جستجوی گوگل، پیش‌بینی‌های تکمیلی خودکار این موتور جستجو نتایج «پرزیدنت دونالد داک» و «پرزیدنت دونالد ریگان» را نشان می‌دهد.

فرزند دونالد ترامپ نیز در ایکس نوشته است که شرکت‌های فناوری بزرگ دوباره تلاش می‌کنند با مداخله در انتخابات به کمک «کامالا هریس»، نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات آمریکا، بیایند. او می‌گوید: «همه ما می‌دانیم که این دخالت عمدی گوگل در انتخابات است.» ایلان ماسک نیز به پست او واکنش نشان داده است.

تصویر جستجوی برای اقدام به ترور در گوگل

با نوشتن «سوء‌قصد به..» گوگل اسم دونالد ترامپ را پیشنهاد نمی‌دهد.

یکی از سخنگویان گوگل نیز دراین‌باره می‌گوید: «درحال‌حاضر تکمیل خودکار برای برخی جستجوها درباره نام چند رئیس‌جمهور سابق به‌درستی کار نمی‌کند. ما درحال بررسی این ناهنجاری‌ها و بهبود آن هستیم. سیستم‌های تکمیل خودکار ما پویا هستند؛ بنابراین پیش‌بینی‌ها براساس جستجوهای رایج و پرطرفدار تغییر خواهند کرد.»

گوگل می‌گوید تکمیل خودکار صرفاً پیشنهاد است و کاربران می‌توانند هر محتوایی را که به آن علاقه دارند، جستجو کنند. این شرکت می‌گوید دراین‌باره هیچ اقدامی عمدی انجام نشده است.

کد خبر: ۲۹۷٬۴۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha