۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۹
نگرانی ها از تقاضای چین نفت را کاهشی کرد | برنت ۷۹ دلار و ۴۴ سنت شد

نگرانی ها از تقاضای چین نفت را کاهشی کرد | برنت ۷۹ دلار و ۴۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴۴ سنت رسید.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در روز سه‌شنبه در آسیا کاهش یافته است. نگرانی در مورد تقاضا در چین و کاهش خطر گسترش درگیری در خاورمیانه از دلایل پایین آمدن قیمت نفت بوده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۳۴ سنت معادل ۰.۴۳ درصد کاهش به ۷۹ دلار و ۴۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۳۷ سنت معادل ۰.۴۹ درصد کاهش ۷۵ دلار و ۴۴ سنت معامله می‌شود.

اخبار اقتصادی ناامیدکننده از چین بازارها را تکان داده است. تولید کارخانه‌ای در این کشور احتمالاً برای سومین ماه پیاپی در ژوئیه کاهش یافته است.

بانک سرمایه گذاری سیتی رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم سال جاری میلادی را ۴.۸ درصد پیش بینی کرده، در حالی که قبلاً آن را ۵ درصد اعلام کرده بود. فعالیت اقتصادی در چین در ماه ژوئیه کاهش یافته است.

قیمت نفت حدود ۲ درصد در روز گذشته کاهش یافت. رژیم صهیونیستی اعلام کرد پاسخ به حمله موشکی حزب الله به ارتفاعات جولان که تحت اشغال این رژیم است محاسبه خواهد شد تا مانع ورود به یک جنگ تمام عیار در خاورمیانه شوند.

آمریکا هم تلاش کرده پاسخ رژیم صهیونیستی را محدود کند تا مانع هدف قرار گرفتن پایتخت لبنان یا هر کدام از زیرساخت‌های شهری این کشور شود.

نیروهای مخالف در ونزوئلا اعلام کردند ۷۳ درصد از آرای مردم را به دست آورده‌اند، اما مقامات ونزوئلا مادورو را برنده انتخابات می‌دانند.

تحلیلگران عقیده دارند پیروزی مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا به ضرر زنجیره جهانی عرضه خواهد بود، چون باعث تحریم‌های سخت‌تر آمریکا می‌شود. پیشبینی می‌شود صادرات ونزوئلا ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

آمریکا و برخی دولت‌های دیگر در مورد نتیجه این انتخابات تردید دارند.

کد خبر: ۲۹۷٬۳۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha