۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۸
آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های هم تراز عقب مانده است
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی:

آذربایجان شرقی نسبت به استان‌های هم تراز عقب مانده است

تبریز- رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی در برخی شاخص‌ها نسبت به استان‌های هم تراز عقب مانده است.

به گزارش بازار، علیرضا نوین روز دوشنبه در جمع خبرنگاران ادامه داد: آذربایجان شرقی در برخی شاخص‌ها نسبت به استان‌های هم تراز عقب مانده است و می‌توان گفت که در بحث توسعه جزو استان‌های میانی است در حالی که خطه آذربایجان، سر ایران بوده و پیشتاز همه صحنه‌های انقلابی و اجتماعی است و انتظار می‌رود که در شان خود رشد و توسعه یابد.

وی با اشاره به سهم بالای ۹۰ درصدی بخش خصوصی در اقتصاد استان، گفت: مشکل ناترازی برق، گاز و آب و موانع دریافت تسهیلات بانکی از جمله موانع فعالیت بخش خصوصی استان است که طبق دستورالعمل‌ها باید ۵۰ درصد درآمد بانک‌ها به عنوان اندوخته بانکی در استان هزینه شود ولی بانک‌های خصوصی زیر ۲۰ درصد و بانک‌های دولتی تا ۴۰ درصد منابع خود را در استان هزینه می‌کنند بنابراین باید اقدام اساسی در این راستا انجام شود.

وی، توسعه مناطق گمرکی و رفع مشکلات گمرکی برای صادرات و واردات و توسعه شبکه‌های آبیاری و تجهیز و نوسازی اراضی را از جمله اولویت‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: پروژه بزرگ انتقال آب ارس به تبریز که آب شرب حوزه‌های شهری و روستایی شبستر، مرند و تبریز را حل می‌کند باید به عنوان اولویت نخست دنبال شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث جاده ترانزیتی تبریز- بازرگان به عنوان شاهرگ اصلی اتصال ایران به اروپا ۳۰ سال قبل آغاز شده ولی در عمل فقط یک باند تبریز-صوفیان کار شده که لازم است با پیگیری نمایندگان به نتیجه برسد تا استان با اتصال ریلی و جاده‌ای به مرز آذربایجان و ارمنستان از بن بست خارج و از این خط اتصال تا کشور روسیه استفاده شود.

وی، اتصال ایستگاه راه آهن خاوران به ایستگاه مرکزی تبریز و احیای دریاچه ارومیه را از دیگر اولویت‌های استان عنوان کرد و گفت: احیای دریاچه ارومیه در صحبت‌های دکتر پزشکیان رئیس دولت چهاردهم هم مورد تاکید است که امیدواریم بتوانیم با پیگیری‌های انجام گرفته به نتیجه مناسبی برسیم تا از آسیب‌های خشکی دریاچه جلوگیری شود.

نوین با اشاره به فرسودگی تجهیزات کارخانه های استان به خصوص کارخانه های دولتی، افزود: مصوبات سفر شهید رئیسی به استان در اولویت پیگیری قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۷٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha