۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۰
همانطور که وارد لیبی و قره‌باغ شدیم، می‌توانیم با اسرائیل هم همین کار را کنیم
خط و نشان اردوغان برای تل آویو؛

همانطور که وارد لیبی و قره‌باغ شدیم، می‌توانیم با اسرائیل هم همین کار را کنیم

رئیس جمهور ترکیه از امکان مداخله کشورش برای مقابله با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از الجزیره، ترکیه که از دیرباز مدعی رهبری جهان اسلام است همواره از موضوع حمایت از فلسطین برای اثبات ادعای خود بهره گرفته است. با این حال، آنکارا بیشترین روابط سیاسی و تجاری را با تل آویو نسبت به سایر کشورهای اسلامی دارد.

بر این اساس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در ادامه درگیری‌های لفظی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ترکیه ممکن است همانند مداخله در جنگ لیبی و قره باغ، برای مقابله با اسرائیل، وارد سرزمین‌های اشغالی شود.

اردوغان جزئیات بیشتری پیرامون ادعای خود مبنی بر چگونگی مداخله در جنگ و تقابل با تل آویو را مطرح نکرد.

وی در ادامه افزود: ما باید بسیار قوی باشیم تا اسرائیل نتواند چنین اقدامات مضحکی را علیه فلسطینیان انجام دهد. ما باید همانند ورود به قره باغ، همانند ورود به لیبی، بتوانیم اقدام مشابهی را علیه اسرائیل انجام دهیم.

اردوغان خاطر نشان کرد: دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم این کار را انجام دهیم. ما باید آنچنان قدرتمند باشیم که بتوانیم چنین گام‌هایی را برداریم.

یسراییل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پاسخ به نتانیاهو در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: اردوغان جا پای صدام حسین در تهدید علیه اسرائیل گذاشته است. خوب است که وی به یاد بیاورد سرنوشت صدام در نهایت چه شد.

کد خبر: ۲۹۷٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha