۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
سقوط ۹۹ درصدی میم کوین‌های شبکه سولانا در کم‌تر از یک ماه؛ میلیون‌ها دلار از دست رفت

سقوط ۹۹ درصدی میم کوین‌های شبکه سولانا در کم‌تر از یک ماه؛ میلیون‌ها دلار از دست رفت

این روزها میم کوین‌های زیادی روی شبکه سولانا با حمایت افراد مشهور و سلبریتی‌ها راه‌اندازی می‌شوند. با این حال داده‌های موجود نشان می‌دهد که اکثر آن‌ها در کم‌تر از یک ماه ۹۹ درصد سقوط کرده‌اند.

به گزارش بازار، در ماه‌های قبل میم کوین‌های زیادی روی شبکه سولانا با الهام از شخصیت‌های مختلف راه‌اندازی شدند. این میم‌ ‌کوین‌ها به شدت به رشد شبکه و قیمت سولانا کمک کرده‌اند؛ اما میلیون‌ها دلار از سرمایه معامله‌گران را به باد داده‌اند. بعضی از این میم کوین‌ها برای مثال هم نام با افراد مشهور هستند و یا توسط آن‌ها تبلیغ شده‌اند. با این حال اکثر آن‌ها در مدت کوتاهی ۹۹ درصد سقوط کرده‌اند.

از بین این افراد مشهور برای مثال می‌توان به فیفتی سنت (۵۰ Cent)، اندرو تیت (Andrew Tate)، ایگی آزالیا (Iggy Azalia) و بارون ترامپ (Barron Trump) اشاره کرد. حتی بعضی از سلبریتی‌های ایرانی هم اخیراً میم کوین‌های بی نام و نشان را تبلیغ کرده‌اند.

با این حال گزارش‌های موجود نشان می‌دهد که ۳۰ توکن تاییدشده‌ توسط افراد مشهور به طور میانگین ۷۳ درصد سقوط کرده‌اند. نکته جالب این است که تمام آن‌ها در ماه ژوئن (خرداد) در شبکه سولانا راه‌اندازی شده بودند.

یک تحلیلگر ناشناس به اسم «Slorg» در روزهای قبل عملکرد این میم کوین‌ها را بررسی کرد. او خاطرنشان کرد که تعداد کمی از میم کوین‌های مبتنی بر سلبریتی‌ها توانسته‌اند به سختی ۲۵ درصد از ارزش خود را حفظ کنند و ما بقی، با سقوط قابل‌توجهی مواجه شدند. او تاکید کرد: دقیقا نیمی از آن‌ها بیشتر از ۹۹ کاهش یافته‌اند و ۷ میم کوین دیگر بیشتر از ۹۰ درصد سقوط کنند. بگذارید گوشزد کنم که فقط یک ماه از عمر این توکن‌ها می‌گذرد.

از طرف دیگر بازار اکثر این میم کوین‌ها مدام دستکاری شده و پس از مدتی رها می‌شوند. این سلبریتی‌ها هم در اکثر موارد پاسخگوی تبلیغات خود نیستند. برای مثال واکا فلوکا (Waka Flocka)، خواننده مشهور آمریکایی که در تبلیغ توکن FLOCKA مشارکت داشت؛ در واکنش به نقش خود در ضرر سرمایه‌گذاران اعلام کرد: مدیران قبلی من پروژه‌هایی را به من معرفی می‌کرد که به نظر واقعی می‌رسیدند. با این حال آن‌ها به حرف‌هایشان عمل نکردند. من اکنون تحقیقات خودم را انجام می دهم.

با وجود این سرمایه‌گذارانی که میلیون‌ها دلار سرمایه خود را از دست داده‌اند، نمی‌دانند باید چه کنند. به همین خاطر معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال باید به طور کامل درباره توکن‌های موردنظرشان تحقیق کنند و صرفاً به خاطر تبلیغ یک فرد مشهور، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نکنند.

کد خبر: ۲۹۷٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha