۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
شاهین پلاس اتوماتیک چه عملکردی دارد؟| شتاب، کیفیت و ایمنی بیشتر
بازار تست و بررسی کرد؛

شاهین پلاس اتوماتیک چه عملکردی دارد؟| شتاب، کیفیت و ایمنی بیشتر

شاهین پلاس اتوماتیک با پیشرانه TU۵ پلاس و گیربکس ۶ سرعته اتومات توام با فرمان برقی و سیستم کنترل پایداری، رقبا داخلی را در بازار به چالش جدی می کشد.

امید محمدی؛ بازار: ظهر امروز در محل هتل المپیک گروه خودروسازی سایپا محصول جدید خود یعنی شاهین پلاس اتوماتیک را جهت تست و بررسی در اختیار اصحاب رسانه با هدف تعیین قیمت ک دریافت نظرات قرار داد. براساس اعلام مدیران گروه خودروسازی سایپا، این بستر تست و بررسی تا فردا جهت دریافت نظرات کارشناسان فراهم است، در ادامه به بررسی شاهین پلاس اتوماتیک می پردازیم؛

شاهین پلاس اتوماتیک چه عملکردی دارد؟| شتاب، کیفیت و ایمنی بیشتر

نگاهی به ظاهری و داخلی شاهین پلاس اتوماتیک

شاهین پلاس اتوماتیک به عنوان خودرو ملی گروه خودروسازی سایپا تفاوت چندانی در طراحی نسبت به سایر تیپ های شاهین ندارد. طراحی شاهین را می توان پخته ترین طراحی خودرو صنعت خودرو کشور معرفی کرد که بیشترین تطابق المان و استانداردها را دارد.

در نمای داخل این خودرو تریم کابین با دو رنگ کرم و مشکی توجه را جلب می کند. در فضای کابین این خودرو از یک نمایشگر بزرگتر نسبت به سایر تیپ های شاهین، صندلی راننده برقی و سیستم گرمکن صندلیهای جلو توام باچرم مصنوعی استفاده شده است.
در نمای ظاهری عقب خودرو نیز از آنتن کوسه ای استفاده شده است، شاهین پلاس اتوماتیک به دوربین دنده عقب جهت سهولت پارک مجهز است.

شاهین پلاس اتوماتیک چه عملکردی دارد؟| شتاب، کیفیت و ایمنی بیشتر

قوای فنی جدید

شاهین پلاس اتوماتیک به یک پیشرانه ۱.۶ لیتری که همان TU۵ پلاس است با کد فنی ME۱۶ مجهز است، این پیشرانه تنفس طبیعی ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. این قدرت توسط یک گیربکس اتوماتیک به سر چرخ های جلو خودرو منتقل می شود. گیربکس این خودرو طراحی و تولید شرکت DAE است، بررسی بازار حاکی از آن است که کالیراسیون گیربکس و موتور به گونه ای هماهنگ بود که تعویض دنده ها در زمان های مناسب لذت رانندگی را دو چندان می کند.

شاهین پلاس اتوماتیک چه عملکردی دارد؟| شتاب، کیفیت و ایمنی بیشتر

بررسی های خبرنگار بازار حاکی از آن است که کیفیت قطعات الکترونیکی شاهین پلاس اتوماتیک افزلیش داشته است

امکانات شاهین پلاس اتوماتیک

این خودرو به سانروف، کروز کنترل، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، دو کیسه هوا، سنسور و دوربین پارک و سیستم کنترل کمکی در سربالایی مجهز است.

بررسی های خبرنگار بازار حاکی از آن است که کیفیت قطعات الکترونیکی شاهین پلاس اتوماتیک افزلیش داشته است.

شاهین پلاس اتوماتیک چه عملکردی دارد؟| شتاب، کیفیت و ایمنی بیشتر

خبرنگار بازار با آزمایش تست مورس با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، پایداری شاهین پلاس اتوماتیک در تغییر مسیر ناگهانی را به چالش کشید که این محصول عملکرد قابل توجهی داشت

پشت فرمان شاهین پلاس اتوماتیک

در بدو ورود به خودرو، کلید استارت جذابیت شاهین را نسبت به سایر محصولات داخلی افزایش می دهد. زمان روشن شدن خودرو کمترین صدا، لرزش و گرما موتور به کابین وارد می شود.

زمانی که وضعیت دنده اتوماتیک را در حالت حرکت قرار و راندن را آغاز می کنید، شتابگیری خودرو توجه راننده را جلب می کند.

گیربکس اتوماتیک گوش به فرمان خودرو بیشترین تسریع در تعویض دنده را نسبت به سایر محصولات داخلی دارد. با توجه به تعبیه فرمان کمکی برقی در شاهین پلاس اتوماتیک، فرمان پذیری و عملکرد خودرو در مواجه با تغییر مسیرهای ناگهانی قابل تحسین است. خبرنگار بازار با آزمایش تست مورس با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت، پایداری شاهین پلاس اتوماتیک در تغییر مسیر ناگهانی را به چالش کشید که این محصول عملکرد قابل توجهی داشت.

سیستم پایداری کنترل این خودرو در زمان گردش های ناگهانی عملکرد مناسبی دارد، حتی رانندگان کم تجربه با چنین سیستمی دچار حادثه نخواهند شد.

باتوجه به دما هوا، ایجاد فشار فراوان دینامیکی برای شاهین پلاس اتوماتیک، دمای آب این خودرو با کولر روشن در محدوده عملکرد مطلوب بود. ‌

شاهین پلاس اتوماتیک چه عملکردی دارد؟| شتاب، کیفیت و ایمنی بیشتر

در زمان پارک خودرو شاهین پلاس اتوماتیک، دوربین دنده عقب و نمایشگر این محصول کمک شایانی به راننده می کنند. با چنین ویژگی احتمال برخورد در زمان پارک به کمترین مقدار ممکن می رسد.

در پایان باید اشاره داشت که هنوز قیمت قطعی برای این خودرو تعیین نشده است. اما شاهین پلاس اتوماتیک می تواند بزودی رقبای داخلی را به چالش جدی بکشد.

کد خبر: ۲۹۶٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha