۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
آیین نامه حمایت از گزارشگران فساد تصویب شد
سخنگوی دولت:

آیین نامه حمایت از گزارشگران فساد تصویب شد

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: آیین نامه حمایت مناسب از گزارشگران فساد تصویب شد و پیش بینی لازم برای حمایت از این افراد در این لایحه انجام شد.

به گزارش بازار، علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت، گفت: امروز جلسه هیات وزیران تشکیل شد و وزرا و اعضای هیات دولت گزارش عملکرد خود را ارائه کردند.

وی ادامه داد: امروز اولین آیین نامه اجرایی قانون برنامه هفتم توسعه تصویب شد. آیین نامه متناسب سازی حقوق بازنشستگان را داشته ایم اما مصوبه امروز اولین آیین نامه بعد از ابلاغ برنامه هفتم توسعه است. بر اساس این آیین نامه برای صیانت بهتر از اموال عمومی، مشوق هایی برای مدیران و کارشناسان و حقوقدان در همه دستگاه های اجرایی پیش بینی شد.

سخنگوی دولت بیان کرد: آیین نامه حمایت مناسب از گزارشگران فساد تصویب شد و پیش بینی لازم برای حمایت از این افراد در این لایحه انجام شد.

سخنگوی دولت افزود: البته قبل از این، آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شده بود که چون تصویب آن پیش از ابلاغ قانون برنامه و در قالب قانون بودجه بود،این مصوبه را به عنوان اولین آئین‌نامه لحاظ می‌کنیم،اما با احتساب آن دومین آئین نامه اجرایی در مدت کوتاه ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه است.

بهادری جهرمی اولین آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از گزارشگران فساد را مصوبه دیگر هیأت وزیران برشمرد و تصریح کرد: در این آئین‌نامه سازوکارهای لازم برای حمایت مناسب از گزارشگران فساد در جهت پیشگیری از فساد و برخورد مؤثر با فساد پیش‌بینی شده است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص توصیه به دولت چهاردهم به شعارهای رئیس‌جمهور منتخب در اجرایی‌سازی سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و ابراز داشت: در این سیاست‌ها موضوعات متنوعی در دستور کار است، از جمله در سیاست‌های نظام اداری، عادلانه‌سازی پرداخت‌ها مسیری بود که نیمه‌تمام مانده، لایحه‌ای تقدیم مجلس شده که باید تصویب شود و آئیین‌نامه‌هایی تدوین شده که باید اجرایی شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha