۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹
سالی ۱۱۰ هزار خودروی «ری را» ساخته می‌شود| قیمت گذاری دستوری را از خودرو خارج می کنیم
وزیر صمت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

سالی ۱۱۰ هزار خودروی «ری را» ساخته می‌شود| قیمت گذاری دستوری را از خودرو خارج می کنیم

علی آبادی وزیر صمت گفت: خودروی «ری را» تقریبا بیشتر آپشن ها برای رقابت با خودروهای خوب دنیا و استانداردهای دنیا را دارد.

به گزارش بازار، علی آبادی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره خودرو ری را اظهار کرد: خودرو ری را تقریبا بیشتر آپشن ها برای رقابت با خودروهای خوب دنیا و استانداردهای دنیا را دارد. مهندسی و طراحی این خودرو داخلی است و با برند ایران عرضه می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت این خودرو زیر ۱ میلیارد تومان خواهد بود؟ گفت: بله.

وی افزود: سالی ۱۱۰ هزار دستگاه از این خودرو ساخته می شود.

وزیر صمت خاطرنشان کرد: ری‌را برگرفته از یک نام ایرانی است. این خودرو دو گونه موتور دارد و ۶۷ درصد در داخل ساخته شده است. امیدواریم مردم از کیفیت این خودرو راضی باشند، چون این خودرو یک تحول تازه در صنعت خودروسازی است.

علی آبادی خاطرنشان کرد:‌ جامعه یک مقدار التهاب داشت که به نظر من این التهاب به زودی گرفته خواهد شد. واردات خودروهای نو و کارکرده آزاد است و تولید هم امسال به ۱.۷ میلیون می رسد. امسال ۱۰ هزار خودرو وارد کردیم. بیش از ۱۵۰ هزار ثبت سفارش داشته ایم و ثبت سفارش ها باز است. واردات خودور با همین روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستم که قیمت گذاری دستوری را از خودرو خارج کنیم، گفت: واردات خودرو برقی و هیبریدی محدودیتی ندارند. در تدارک توسعه زرساخت این خودروها هستیم. در حال توسعه شارژهای این خودروها هستیم. می توانیم همه نیازهای کشور را تا پایان سال تامین کنیم.

کد خبر: ۲۹۶٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha