۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
ضرورت استقرار صنایع بزرگ و مادر در آذربایجان شرقی
نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی:

ضرورت استقرار صنایع بزرگ و مادر در آذربایجان شرقی

تبریز- نماینده کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت استقرار صنایع بزرگ و مادر در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: دولت پزشکیان می تواند فرصتی تاریخی برای ایران باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، بهنام رضوانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران مسعود پزشکیان را یک فرصت تاریخی برای مردم ایران و به ویژه مردم غیور آذربایجان دانست و بر حمایت همه جانبه نماینده گان استان آذربایجان شرقی از دولت و کابینه آینده وی تاکید کرد.

وی ضمن اعلام این مطلب افزود: رئیس جمهور منتخب تمام سعی و تلاش خود را برای معرفی کابینه ای قوی و متخصص و توانمند و البته انقلابی به کار بسته و امیدوارم احزاب و گروه های سیاسی از سهم خواهی از دکتر پزشکیان خودداری کنند .

وی در ادامه با بیان اینکه مردم آذربایجان نقش مهمی در پیروزی رئیس جمهور منتخب داشتند اظهار داشت: مردم منتظرند تا ببینند در کابینه پزشکیان چه تعداد از وزرا و معاونین از چهره های سرشناس این منطقه انتخاب خواهد شد.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار امیدواری کرد با وجود پزشکیان در مسند ریاست جمهوری، استان متمدن و تاریخ ساز آذربایجان شرقی در جابگاه اصلی خود که سر ایران بوده قرار گیرد .

وی افزود: امیدواریم مس آذربایجان بالاخره مستقل شده طرح های تغلیظ آن توسعه یافته و کارخانه ذوب و تولید کاتد مس در خود مس سونگون راه اندازی و ایجاد شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای حومه استان را از دیگر خواسته های مهم مردم استان دانست و گفت : دولت پزشکیان باید به احیای دریاچه ارومیه با انتقال آب از خلیج فارس برنامه ریزی جدی داشته حق آبه استان از سد قیز قلع سی و سد عمارت که باید بصورت عادلانه تخصیص یابد را محقق کند .

رضوانی استقرار صنایع بزرگ و مادر از جمله خط تولید سایپا و تمام محصولات ایران خودرو در استان را از دیگر خواسته های مردم از دولت جدید دانست و گفت : معادن طلا و مس جدید که در این استان شناسائی و اکتشاف شده نیارمند سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

وی همچنین به انتخابات مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی که با حضور ۱۴ نماینده از مجموع ۱۸ نماینده استان برگزار شد اشاره کرد و در این خصوص گفت: برای ریاست مجمع نمایندگان سه کاندیدا شرکت کرده بود که در نهایت بهنام رضوان نماینده مردم کلیبر، هوراند ، خداآفرین و آبش احمد ۶ رای، علیرضا نوین نماینده تبریز ۶ رای و اسماعیلی نمانیده میانه ۲ رای کسب کردند و به لحاظ مساوی بودن آرای رضوان و نوین پس از قرعه کشی علیرضا نوین به عنوان رئیس مجمع نمایندگان استان انتخاب شد، وی افزود: با آرای نمایندگان اینجانب به عنوان عضو شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استان انتخاب شدم. نماینده مردم کلیبر و خداآفرین انتخاب نوین را به مردم استان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد وحدت و همدلی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باعث رشد و توسعه آذربایجان شرقی شود.

کد خبر: ۲۹۶٬۶۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha