۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
رگبار باران در ۱۲ استان کشور| دمای پایتخت به ۳۸ درجه می‌رسد

رگبار باران در ۱۲ استان کشور| دمای پایتخت به ۳۸ درجه می‌رسد

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز (سه شنبه، دوم مرداد) رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت در مناطقی از تهران و ۱۱ استان دیگر رخ می‌دهد.

به گزارش بازار از سازمان هواشناسی، امروز (سه‌شنبه) در برخی نقاط شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، دامنه و ارتفاعات استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان و استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی به ویژه در ساعات بعد از ظهر، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد تگرگ رخ می‌دهد.

این شریط چهارشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان و گلستان رخ خواهد داد.

پنجشنبه در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، نیمه شمالی خراسان شمالی و ارتفاعات البرز مرکزی و غربی، افزایش ابر و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید موقت پیش بینی می‌شود. در این روز در غرب سواحل دریای خزر بارش شدت خواهد داشت.

آسمان صاف و جوی پایدار از جمعه در اغلب مناطق کشور

جمعه و شنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آسمانی صاف پیش بینی می‌شود و فقط طی این مدت به ویژه در ساعات بعد از ظهر در نوار شمالی کشور، رشد ابر و بارش پراکنده را خواهیم داشت.

همچنین امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال و شرق هرمزگان، رشد ابر همرفتی، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ رخ خواهد داد.

شایان ذکر است که طی پنج روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق کشور و بخش‌هایی از مرکز کشور از جمله استان‌های سمنان، یزد، قم، مرکزی، اصفهان، دامنه های جنوبی البرز در تهران، البرز و قزوین و در جنوب غرب کشور به‌ویژه در ایلام، خوزستان و بوشهر، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

از آخر هفته تا اواسط هفته آینده روند تدریجی افزایش دما به ویژه در مناطق مرکزی کشور و دامنه های جنوبی البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

پنجشنبه دریای خزر و از بعد از ظهر سه شنبه تا پنجشنبه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

کد خبر: ۲۹۶٬۴۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha