بلاکچین TON برای عرضه لایه ۲ جدید مبتنی بر فناوری Polygon آماده می‌شود

بلاکچین TON برای عرضه لایه ۲ جدید مبتنی بر فناوری Polygon آماده می‌شود

بلاک‌چین TON یا به عبارت دیگر شبکه TON، یکی از خلاقانه‌ترین پلتفرم‌های بلاک‌چین در دنیای ارزهای دیجیتال است.

بلاک‌چین TON یا به عبارت دیگر شبکه TON، یکی از خلاقانه‌ترین پلتفرم‌های بلاک‌چین در دنیای ارزهای دیجیتال است. این شبکه در ابتدا توسط تیم پیام‌رسان تلگرام توسعه یافته است و با هدف ادغام قابلیت‌های ارزهای دیجیتال و بلاک‌چین در اکوسیستم تلگرام به وجود آمد. بلاک‌چین TON با طراحی منحصر به فرد خود، به هدف افزایش مقیاس‌پذیری و بهبود کارایی امور مالی غیرمتمرکز می‌پردازد.

تون کوین چیست؟

بلاک‌چین TON به عنوان ارز دیجیتال اصلی شبکه TON عمل می‌کند. برخلاف برخی ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین که به طور تدریجی استخراج می‌شوند، تون کوین از پیش استخراج شده است و حداکثر حجم عرضه آن ۵ میلیارد توکن است، که به‌طور کلی ۵ میلیارد توکن یک‌جا تولید شده‌اند. در حال حاضر، تقریباً ۳.۵ میلیارد توکن تون کوین در گردش است.

در ماه اکتبر ۲۰۲۳، بنیاد باورمندان تون (TON Believers) اعلام کرد که ۱.۳ میلیارد توکن از کل توکن‌های عرضه‌شده تون کوین به‌مدت پنج سال در قالب یک قرارداد هوشمند قفل خواهند شد. هدف این اقدام کنترل عرضه و در نتیجه مدیریت بهتر تعادل در بازار این ارز دیجیتال است.

شبکه بلاک‌چین تون از سرعت بالایی در پردازش تراکنش‌ها برخوردار است. بنابراین، بنیاد تون ادعا می‌کند که این شبکه قادر است هر ثانیه تا ۱۰۴،۷۱۵ تراکنش را پردازش کند، که به مقایسه با شبکه کارت‌های اعتباری ویزا (که حداکثر ۶۵،۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند) و شبکه کارت‌های اعتباری مسترکارت (که فقط ۵،۰۰۰ تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند)، بسیار بالاتر است.

کاربردهای بلاکچین تون

پرداخت های سریع و کم هزینه

امور مالی غیر متمرکز(DeFi)

بازی ها و سرگرمی ها

شبکه های اجتماعی غیر متمرکز یا سوشال فای

ذخیره سازی غیر متمرکز داده ها

ان اف تی ها (NFT)

بیشتر بدانید: از تاریخچه تا آینده: همستر کامبت و نقش آن در دنیای دیجیتال

ویژگی های شبکه TON:

بلاک‌چین تون با ویژگی‌های منحصر به فردی که آن را از سایر پلتفرم‌های بلاک‌چین متمایز می‌کند، به شرح زیر است:

۱. معماری چند زنجیره‌ای تطبیق‌پذیر: تون از یک معماری چند زنجیره‌ای تطبیق‌پذیر استفاده می‌کند که امکان تعامل درون‌زنجیره‌ای و میان‌زنجیره‌ای را فراهم می‌کند.

۲. ارسال پیام غیر همزمان: قابلیت ارسال پیام غیرهمزمان به تراکنش‌ها و تبادل پیام‌ها این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به پردازش همزمان، در سراسر شبکه انجام شوند.

۳. مکانیزم مسیریابی هایپر-کیوب: استفاده از مکانیزم مسیریابی هایپر-کیوب برای هدایت کارآمد پیام‌ها بین زنجیره‌های شارد.

۴. تراکنش‌های بین شاردی: توانایی مدیریت تراکنش‌های بین شاردی برای حفظ توان عملیاتی بالا و مقیاس‌پذیری شبکه.

۵. مقیاس‌پذیری از طریق شاردینگ پویا: امکان تطبیق خودکار با تغییرات در بار شبکه، که شبکه را به طور کارآمد مقیاس‌پذیر می‌سازد.

۶. کارمزد پایین تراکنش‌ها: با توجه به معماری کارآمد و مکانیزم اجماع اثبات سهام، کاهش کارمزد تراکنش‌ها و امکان انجام میکروتراکنش‌ها.

۷. سازگاری با محیط زیست: مصرف انرژی کمتر توسط مکانیزم اجماع اثبات سهام.

۸. قابلیت توسعه قراردادهای هوشمند: اجرای قراردادهای هوشمند پیچیده توسط ماشین مجازی تون (TVM).

۹. یکپارچگی با تلگرام: ادغام با پیام‌رسان تلگرام برای افزایش پذیرش و دسترسی آسان به خدمات مالی غیرمتمرکز.

بلاک‌چین تون با این ویژگی‌ها، قادر است نقش بسیار مهمی در توسعه ارزهای دیجیتال و بهبود معاملات مالی غیر متمرکز ایفا کند، و پتانسیل بالایی برای آینده‌ای پر رونق در صنعت دارد.

بلاکچین TON برای عرضه لایه ۲ جدید مبتنی بر فناوری Polygon آماده می‌شود

بررسی رابطه شبکه تون با تلگرام

در آغاز، شبکه تون به‌وسیله تیم تلگرام توسعه یافت، اما پس از شکایت کمیسیون بورس آمریکا، تلگرام از پروژه کناره‌گیری کرد. جامعه تون این پروژه را به‌صورت مستقل ادامه داد و با این حال، ارتباط نزدیک آن با تلگرام حفظ شده است، به‌طوری‌که برنامه‌های غیرمتمرکز شبکه تون روی این پلتفرم اجرا می‌شوند.

همچنین بدانید: از خرید ترون چه انتظاراتی باید داشته باشیم؟ نگاهی به تحولات آینده

بلاک‌چین TON برای انتشار شبکه لایه ۲ جدید از تکنولوژی Polygon استفاده می‌کند

اخیراً بلاک‌چین TON یک پروژه جدید به نام زنجیره برنامه‌های( TON (TAC را معرفی کرد. اعلام این پروژه در کنفرانس جامعه اتریوم (EthCC) در بروکسل، بلژیک، روز سه‌شنبه صورت گرفت. این پروژه قرار است از دو تکنولوژی اصلی Polygon، یعنی کیت توسعه زنجیره (CDK) و لایه AggLayer استفاده کند.

در اعلامیه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، شبکه باز (TON) اعلام کرد که شرکت در حال کار بر روی یک پروژه جدید است. TON اعلام کرد که شبکه لایه دوم جدید خود را با استفاده از تکنولوژی Polygon توسعه خواهد داد. به ویژه، این پروژه از کیت توسعه زنجیره( Polygon (CDK و لایه AggLayer استفاده خواهد کرد. تیم اعلام کرد که این پروژه طراحی شده است تا به توسعه‌دهندگان اتریوم امکان بدهد برنامه‌های جدیدی برای کاربران تلگرام توسعه دهند.

"TAC قرار است دسترسی به نقدینگی را به طور قابل توجهی ارتقا دهد و به اتخاذ DeFi برای اکوسیستم TON تسریع بخشد. علاوه بر DeFi، TAC راه را برای مجموعه‌ای از برنامه‌های نوآورانه در بلاک‌چین TON مانند بازی‌ها و راهکارهای هویت غیرمتمرکز هموار می‌کند"، تیم TON در یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد.

این خبر در حالی منتشر شده که شرکت‌های بلاک‌چین بزرگ دیگر در طول سال گذشته به تشکیل شبکه‌های لایه دوم خود پرداخته‌اند. در ماه اوت، صرافی کوین‌بیس Base خود را با استفاده از OP Stack به بازار عرضه کرد، که این روند را آغاز کرد. از آن زمان به بعد، پروتکل‌هایی مانند Celo و Worldcoin نیز طرح‌های خود را برای عرضه رولاپ‌های لایه دوم با ادغام OP Stack اعلام کردند و صرافی OKX نیز در آوریل شبکه لایه دومی به نام "X Layer" با استفاده از CDK Polygon راه‌اندازی کرد.

به نقل از ایمیل پاول التوخوف، بنیانگذار TAC:

"ما تصمیم گرفتیم که بر روی اکوسیستم Polygon بنا کنیم به دلیل سازگاری با EVM، دسترسی به روان و مداوم از طریق AggLayer، پشتیبانی جامع از اجرا و تخصص Polygon در EVM. جامعه پر انرژی اطراف Polygon نیز یکی از عوامل کلیدی در تصمیم ما بود."

در لحظه نوشتن این متن، قیمت تون $۷.۳۱ است که با ۲.۵۴٪ افزایش در روز در حال معامله است.

نمودار قیمت 4 ساعته تون | منبع: Tradingview

کد خبر: ۲۹۶٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha